Diferencies ente revisiones de «Guerra Fría»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m preferencies DALLA: relaciones => rellaciones
Llinia 209:
De la mesma, el Tercer Mundu consiguía establecese como bloque independiente al traviés d'organizaciones como'l [[Movimientu de Países Ensin Alliniar]] y demostraron la so fuercia de negociación col papel fundamental que tuvo la [[OPEP]] mientres la [[Crisis del petroleu de 1973]].<ref name="Gaddis 2005_1"/>
 
Na URSS, la xestión de los problemes económicos internos estremó la necesidá d'estender la influencia soviética nel orde mundial.<ref name="Karabell" /> De resultes, líderes soviéticos como [[Alekséi Kosygin]] y el mesmu [[Leonid Brézhnev]] apostaron por una relaxación nes relacionesrellaciones internacionales abriendo un nuevu periodu conocíu como la ''distensión'' o ''détente''.<ref name="Karabell" />
 
=== Disensiones sociales n'Europa ===
Llinia 413:
Sicasí, darréu'l historiadores revisionistes, especialmente [[William Appleman Williams]] na so obra de [[1959]] ''The Tragedy of American Diplomacy'' y [[Walter LaFeber]] na so obra ''America, Russia, and the Cold War, 1945-1966'' ([[1968]]), señalaron una esmolición pasada por altu: l'interés estauxunidense en caltener una puerta abierta» pal comerciu estauxunidense nos mercaos mundiales. Señalóse polos revisionistes que la política de contención estauxunidense espresada na Doctrina Truman yera equivalente a un intentu de culpar al otru. Indicábase como fecha d'entamu de la Guerra Fría a les esplosiones nucleares d'Hiróxima y Nagasaki, interpretando l'usu d'armes nucleares per parte de los Estaos Xuníos como una alvertencia (o velada amenaza) dirixida a una Xunión Soviética que taba a puntu d'entrar en guerra contra'l yá derrotáu Imperiu xaponés. Llueu'l historiadores perdieron interés na entruga sobre'l responsable de la rotura de les relaciones soviéticu-estauxunidenses, pa señalar que'l conflictu ente les superpotencies yera en ciertu mou inevitable. Esti aproximamientu revisionista al fenómenu de la Guerra Fría algamó especial puxanza mientres la Guerra de Vietnam, na que munchos repararon a los Estaos Xuníos y l'Xunión Soviética como dos imperios moralmente comparables.
 
Nos últimos años de la Guerra Fría fixéronse esfuercios pa llegar a una síntesis pos-revisionista, y dende el final de la guerra fría, la escuela post-revisionista aportó a predominante. Ente'l historiadores post-revisionistes más destacaos atopamos a [[John Lewis Gaddis]] y [[Robert Grogin]]. Más qu'atribuyir la responsabilidá del entamu de la guerra fría a dalguna de les superpotencies d'entós, el historiadores post-revisionistes centrar en temes como la mutua rocea, les mutues falses perceiciones y reactividades, y les responsabilidaes compartíes ente los dos superpotencies. Tomando elementos de la escuela realista de les relacionesrellaciones internacionales, el historiadores postrevisionistas acepten la política estauxunidense n'Europa, como l'ayuda a Grecia en [[1947]] y el [[Plan Marshall]].
 
Acordies con esta síntesis, l'actividá comunista nun foi l'orixe de les dificultaes n'Europa, sinón que foi una consecuencia de los destructivos efectos de la Guerra na estructura económica, política y social d'Europa. Nesti contestu, el Plan Marshall reconstruyó un sistema económicu capitalista, atayando'l llamamientu políticu al radicalismu izquierdista.