Diferencies ente revisiones de «Franciscu Xavier»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m apostrofación
Llinia 8:
== Circunstancies históriques de la so nacencia Nacida como Francisco Jasso Azpilicueta Atondo y Aznarez, señor de Javier, más conocíu como Francisco Javier, nació en [[1506]] nel [[Castillo de Javier]], nel [[Reinu de Navarra]]. El so padre, Juan de Jasso, señor de Javier, yera presidente del Real Conseyu de los Reis de Navarra [[Juan de Albret]] y [[Catalina de Foix]].
 
Seis años más tarde, en [[1512]], con ocasión del pactu del reinu de Navarra con [[Francia]], empecípiase la [[Conquista de Navarra#La invasión|conquista de Navarra]] poles tropes [[Corona de Castiella|castellanu]]-[[Corona d'Aragón|aragoneses]] al mandu de [[Fadrique Álvarez de Toledo y Enríquez de Quiñones|Fadrique Álvarez de Toledo]], [[duque d'Alba]], por orde de [[Fernando'l Católicu]], rei yá de d'[[Aragón]] y [[Castiella]]. Cola lliberación de Navarra del control de Francia produz la unidá política d'[[España]] d'alcuerdu al conceutu actual de la mesma (esto ye, ensin Portugal). Ocúpense gran parte de les places del Reinu de Navarra, cuntando col sofitu de los descendientes del noble [[beaumontés]] [[Luis de Beaumont#Luis de Beaumont, tercer conde de Lerín|Luis de Beaumont]], exiliados en Castiella, los llamaos [[beaumonteses]] y que s'enfrentaren a los [[agramonteses]] nun llargu [[Guerra Civil de Navarra|conflictu civil]] que rematara a empiezos del sieglu XVI. Tres la invasión parcial del Reinu de Navarra poles tropes castellanu-aragoneses con fuerte presencia guipuzcoana, produciéronse delles contraofensives de los lleales a los Albret, nesti casu con fuerte sofitu francés, lluches que duraron hasta [[1530]].
 
En 1516, fináu'l padre nel esiliu un añu antes, los hermanos de Francisco participen nuna infructuosa ofensiva col profrancés Rei de Navarra [[Juan de Albret]], siendo la familia de Francisco privada de les sos propiedaes, y el castiellu esmocáu por orde del Gobernador, el [[Cardenal Cisneros]].