Diferencies ente revisiones de «Enllena»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- sumíu + desapaecíu)
m apostrofación
Llinia 46:
* [[1972]] - El ''[[Furacán_Agnes_(1972)|furacán Agnes]]'' causó 122 muertes, la mayoría poles crecíes de los ríos en [[Nueva York]] y [[Pennsylvania]].
 
* [[13 de payares]] de [[1985]] - La [[traxedia d'Armero]], en [[Colombia]], foi un ábanu d'agua y folla provocada pol destemple del [[Nevado del Ruiz]], causáu por una erupción volcánica, provocando la destrucción total de la ciudá de d'[[Armero]] con 25.000 muertos ente los que s'atopaba la neña [[Omayra Sánchez]].
 
* [[1993]] - ''[[Gran hinchente de 1993|El Gran hinchente de 1993]]'' foi'l mayor desastre hidrolóxicu, dempués de los catastróficos hinchentes de la década de 1930, de [[EE.XX.]] y debióse a la llena del [[ríu Mississippi]], qu'asocede de trés a cuatro veces por sieglu.
Llinia 83:
* [[25 de setiembre]] de [[1962]] - Hinchentes en [[Cataluña]], [[Baleares]] y [[Provincia de Castelló|Castelló]]. Les fuertes agües provocaron en [[Barcelona]] la llena de los ríos Llobregat y Besòs, llegando esti postreru a los 3.000 m³/s y provocando más de 700 muertos según numberosos daños en viviendes ya infraestructures, sobremanera en poblaciones como [[Rubí (Barcelona)|Rubí]], [[Terrassa]] y [[Sabadell]]. Les agües afectaron a [[Palma de Mallorca]] y [[Andratx]] en [[Baleares]]. En Castelló, la [[Rambla de la Viuda]], afluente del [[ríu Mijares]], algamó 1.500 m³/s degolando la presa de María Cristina, virtiendo hasta 1,70 m percima de la coronación del banzáu.
 
* [[19 d'ochobre]] de [[1973]] - Riada na cuenques del Segura y Almanzora. Les precipitaciones superaron 300 mm/24 h n'amplies zones de la cabecera del [[Guadalentín]], inclusive doblaron esta cifra. Na [[rambla Nogalte]], de tan solo 139 km²; de cuenca, movilizáronse 1.974 m³/s de caudal instantáneu, del que 813 m³/s calcúlase como apurra sólidu. El caudal del Guadalentín foi 2.500 m³/s en Lorca. Esto anició'l desastre en [[Puerto Lumbreras]] y [[Lorca]] con más de 100 muertos pol esbarrumbamientu de cases y pontes. La crecida llegó al [[Segura (ríu)|Segura]] afectando poblaciones como [[Murcia]], [[Orihuela]] y [[Rojales]]. Tamién les provincies d'[[Provincia d'Almería|Almería]] y [[Provincia de Granada|Granada]] viéronse afeutaes, cuantimás la población de [[La Rábita]], nesta postrera la rambla de d'[[Albuñol]], con una crecida de 2.500 m³/s pa una cuenca de solu 120 Km² causó más de 40 muertos y otros tantos sumíos. El pluviómetru asitiáu en [[Albuñol]] rexistró 600 mm (llende de la so capacidá), concentrándose'l gruesu de la precipitación en 8 hores.
 
* [[20 d'ochobre]] de [[1982]] - ''[[Pantanada de Tous]]'', qu'afectó a la cuenca del [[Júcar]], produciéndose agües enchentes nel restu de la [[Comunidá Valenciana]] y [[Rexón de Murcia]]. Les agües superaron los 100 mm na mayor parte de la cuenca del Júcar, y los 600 mm nuna área de 700 km²; agües enriba del banzáu. De resultes de la gran arribación d'agua y ante la imposibilidá de solliviar caudales, por razones d'erros na operación, la [[presa de Tous]] viénose embaxo la tarde del 20 d'ochobre aniciando una crecida de 16.000 m³/s la mayor rexistrada n'[[España]] (nun hai rexistros d'antes de la Guerra Civil), afarando les contornes de la [[Ribera Alta (València)|Ribera Alta]] y la [[Ribera Baixa (València)|Ribera Baixa]]. Nes poblaciones más inmediates al banzáu, como [[Gavarda]], l'agua llegó al segundu pisu d'altor y en ciudaes como [[Carcaixent]] o [[Alzira]] superáronse los 2 m. Los muertos superaron los 30 y los daños materiales fueron bien cuantiosos. En [[Alacant]] cayeron 220 mm en poques hores causando 2 muertos, una crecida de 400 m³/s na [[Rambla de les Ovelles]] y l'hinchente de la ciudá.
Llinia 89:
* [[26 d'agostu]] de [[1983]] - Les agües más intenses de la historia del [[País Vascu]], que superaron en dellos puntos los 500 mm provocaron la llena del ríu [[Nervión]] mientres la [[Selmana Grande de Bilbao]], provocando daños materiales bien cuantiosos y decenes de muertos. Dende entós el ríu sufrió dellos cambeos pa prevenir futures riaes, como por casu l'enriamientu al altor de la llocalidá de [[Basauri]]. Tamién se vio afeutada parte de [[Gipuzkoa]], la práutica totalidá de [[Bizkaia]] y les llocalidaes alaveses de [[Llodio]] y [[Amurrio]].
 
* [[5 de payares]] de [[1987]] - Riaes nes cuenques del [[Júcar]], [[Serpis]] y [[Segura (ríu)|Segura]]. Una gota fría dexó cuantiosas precipitaciones na [[Comunidá Valenciana]] y [[Rexón de Murcia]], algamar récores d'agua en 24 h como fueron los 720 mm de [[Gandia]], 377 mm de [[Dénia]], 330 mm de [[San Javier (España)|San Javier]], 316 mm de d'[[Orihuela]] o 120 mm de la ciudá de [[Murcia]]. El Júcar, ensin el banzáu de Tous, algamó un caudal de 5.200 m³/s en [[Alzira]], anubriendo tola Ribera. En Gandia, onde en tres díes la precipitación rondó los 1.000 mm enchióse'l Serpis según el ribayu de Beniopa, causando graves daños na ciudá. Pela so parte el Segura superó los 1.000 m³/s en Orihuela, algamando 6,20 m d'altor na ponte de Llevante. Les agües estender por tola contorna anubriendo 20.000 [[ha]] y hubo que volar parte del muriu del ríu por que desaguasen al mar 8 [[hm³]]; qu'anubríen [[Almoradí]] y [[San Fulgencio (Alacant)|San Fulgencio]]. Tres esta catástrofe empecipiaron les obres d'enriamientu y meyora del ríu Segura, según recrecimiento de preses y esviadura d'afluentes.
 
* [[7 d'agostu]] de [[1996]] - [[Riada del camping de Biescas]], nel ribayu d'Arás. Una gran nube provocó intenses precipitaciones y una riada que, tres una embalsiadura accidental, afaró'l [[acampada|camping]] ''Las Nieves'', provocando 87 víctimes mortales.