Diferencies ente revisiones de «Resistencia italiana»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"veinte" +"venti"
m apostrofación
Llinia 107:
* '''Amnistía del 4 de xunu de 1966'''.<ref>D.P.R. 4 de xunu de 1966, n. 332. Testu disponible na páxina de la Corte Suprema di Cassazione [https://web.archive.org/web/20080427164328/http://www.italgiure.giustizia.it/nir/1966/lexs_39092.html]</ref>
 
La [[Alemaña Occidental]] yera, dende 1952, aliada d'Italia na [[OTAN]], polo que nun resultaba políticamente oportunu remover episodios incómodos que supondría procesar a ciudadanos d'estaos estranxeros. Per otra parte, dellos italianos que collaboraron cola República Social Italiana integrárense dempués de la guerra nel exércitu italianu o na alministración pública. Por estes razones, toes los espedientes secretos sobre los crímenes nazifascistas n'Italia fueron «archivaos provisionalmente» pol procurador xeneral militar colo que se consiguió la impunidá de los responsables qu'inda vivíen. Namái en 1994, mientres la investigación de d'[[Erich Priebke]] pal casu de la [[masacre de les Fueses Ardeatinas]] afayáronse los espedientes ''archivaos'' no que los medios de comunicación llamaron ''l'Armariu de la Vergüenza''. Reabrióse judicialmente dalgunu de los casos (como'l de [[Theodor Saevecke]] pola matanza del Piazzale Loreto de Milán, onde fueron fusilaos quince partisanos y antifascistes). La mayor parte de les investigaciones y de les denuncies conteníes nos espedientes nun pudieron terminar en xuiciu bien porque los sos responsables yá morrieren o pola prescripción de los delitos.
 
== La transición ente'l final de la guerra y l'eleición del nuevu parllamentu ==
Llinia 118:
Nun se tienen cifres esactes de les víctimes fascistes que fueron executaes pola resistencia. Creáronse órganos d'investigación y tribunales específicos pa xulgar a los fascistes responsables d'abusos mientres los años de la guerra. Estos tribunales escepcionales taben so la presidencia d'un xuez al que se denominaba presidente del tribunal d'apelación ([[Oscar Luigi Scalfaro]] foi unu d'ellos). Estos tribunales actuaron con rapidez y severidá y dictaron numberoses condenes a muerte (que s'executaron) y enllargaes penes de reclusión.
 
Una dificultá importante cola que s'enfrentaron los primeros gobiernos de posguerra foi la negativa de dellos partisanos [[comunista|comunistes]] y [[socialista|socialistes]] a desmovilizarse y dexar les armes en delles zones del Norte d'Italia. Estos guerrilleros exercíen el poder local en munches zones rurales de forma autónoma, ensin depender del gobiernu central y de cutiu n'abierta oposición a les directives emanadas del [[Comité de Lliberación Nacional]]. Dacuando usaron el so poder pa cometer execuciones y matances contra otros miembros de la resistencia que yeren de filiación de [[derecha]] (esta situación perduró hasta la lliberación definitiva de too el país y el final de la guerra en [[1945]]). Numberosos partisanos fueron procesaos por estes razones, lo que dio llugar a un discutiniu pos ciertos grupos de d'[[esquierda]] consideraben qu'esti tratu oldeaba cola impunidá concedida a dellos funcionarios ex [[fascista|fascistes]] que cometieren delitos similares o más graves.
 
Les vengaciones afectaron principalmente a quien se consideraba responsables de les masacres del periodu nel que les escuadres fascistes actuaben con impunidá, a los fascistes que sofitaren la entrada d'Italia na guerra, a quien participaren nes deportaciones d'italianos a Alemaña (cerca de 650.000 militares y 40.000 civiles, ente ellos 7.000 xudíos) y a los torturadores de la [[República Social Italiana]], anque tamién hubo simples vengaciones arbitraries.
Llinia 145:
 
=== Execuciones sumarias dempués del final de la guerra ===
* '''Matanza de d'[[Oderzo]]''' (ente'l 30 d'abril y el 16 de mayu de 1945). Cientu trelce persones fueron executaes por haber militáu o simpatizado cola [[República Social Italiana]] o'l [[Partíu Nacional Fascista]].
* '''Matanza de la Papelera Burgu en Mignagola''' (Carbonera, [[provincia de Treviso]], abril y mayu de 1945). Executóse a mamplén de persones acusaes de ser criminales fascistes o simpatizantes del fascismu.
* '''Matanza de Codevigo''' (Codevigo y llocalidaes próximes, [[provincia de Padua]], ente'l 30 d'abril y el 15 de mayu de 1945). Executar ensin xuiciu a un númberu indetermináu de víctimes (ente 96 y 365) poles sos simpatíes cola [[República Social Italiana]]. Fueron executaos por partisanos de grupu «Cremona», unidá del Corpo Italianu de Liberazione (CIL) que cooperaba cola VIII Armada Británica. Delles fontes sostienen que na matanza participaron tamién partisanos locales y de la XVIII Brigada Garibaldi «Mario Gordini», dirixida por Arrigo Boldrini.<ref>STELLA, Gianfranco: ''Ravennati contro. La strage di Codevigo''. Rímini: 1991.</ref> Estes tropes asumieren el poder na zona en nome del Comité de Lliberación Nacional a partir del [[29 d'abril]] de [[1945]].