Diferencies ente revisiones de «Catalina II de Rusia»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m iguo plurales
Llinia 22:
En xunetu de 1762, Pedro cometió l'erru políticu de retirase colos sos guardias de Holstein y los sos amigos a [[Oranienbaum (Rusia)|Oranienbaum]], dexando a la so esposa en San Petersburgu. El 13 y 14 de xunetu, la Guardia Imperial Rusa, al mandu de [[Grigori Orlov]], amigu de Catalina, remontóse, deponiendo a Pedro, y proclamando a la so esposa como gobernante de Rusia. El golpe trunfó ensin derramamiento de sangre; Catalina Dáshkova, una confidente de la emperatriz, señaló que Pedro paecía nun tener problema n'abandonar el tronu, y solo pidía a cambéu una sele finca, el so vieyu violín y suministros de tabacu y vinu de [[Borgoña]].
 
Seis meses dempués del so accesu al tronu, y trés díes depués del so deposición, el 17 de xunetu de 1762, Pedru III finó en [[Ropsha]] a manos de [[Alekséi Orlov]] (hermanu menor de Grigori). ElLos historiadores de la era soviética acusaron a Catalina d'ordenar l'asesinatu, como tamién dispunxo los d'otros posibles reclamantes al tronu ([[Iván VI de Rusia|Iván VI]] y la [[Yelizaveta Alekséyevna Tarakánova|princesa Tarakánova]]), pero munchos historiadores modernos creen que nun formó parte d'ello.
 
Catalina, anque nun baxaba d'emperadores rusos, asocedió al so home, tres el precedente establecíu cuando [[Catalina I de Rusia]] asocedió a [[Pedru I de Rusia|Pedru I]] en 1725. El so manifiestu d'accesu al tronu xustifica la so socesión citando la "eleición unánime" de la nación. Sicasí, una gran parte de la nobleza considerar como una usurpación, tolerable solo mientres la minoría del so fíu, el [[Pablo I de Rusia|gran duque Pablo]]. Na década de 1770, un grupu de nobles rellacionaos con Pablo ([[Nikita Ivánovich Panin]] y otros) contemplaron la posibilidá d'un nuevu golpe pa deponer a Catalina y tresferir la corona al so fíu, que'l so poder quedaría acutáu primeramente nuna especie de monarquía constitucional. Pero nada d'esto llevóse a cabu, y Catalina reinó hasta la so muerte.
Llinia 45:
Catalina suprimió los derechos a los [[xudíu|xudíos]] del Imperiu en 1742 que dende entós fueron consideraos como población estranxera. Un decretu de 3 de xineru de 1792 empecipió formalmente'l réxime de la empalizada d'establecimientu, según el cual los xudíos taben autorizaos a morar llibremente namái na parte más occidental del Imperiu, denomada [[Zona d'Asentamientu]], y ensin averase a los grandes nucleos urbanos rusos. Ello empecipió una etapa de [[antisemitismu]] d'Estáu que dexeneró en discriminación violenta nos periodos últimos del Imperiu traducida nos [[pogromo]]s. Tamién a fines del sieglu XVIII, Catalina suprimió l'autonomía de [[Ucraína]] al este del [[ríu Dniéper]], la de los territorios bálticos y la de delles árees poblaes por [[cosacos]]. Asina ordenó la supresión de la [[Sich de Zaporozhia]] frayando'l [[Tratáu de Pereyáslav]] de 1654. Cola so énfasis nun imperiu uniformemente alministráu (anque yera alemana pol so orixe), Catalina punxo les bases d'una política de [[rusificación]] que nos sos últimos años de reináu yá s'impulsara, y que sería executada más intensamente polos sos socesores.
 
ElLos historiadores aldericaron la sinceridá de Catalina como monarca representativa de la [[Ilustración]], pero pocos duldaron que creyó realmente nel activismu del gobiernu empobináu, desenvolviendo al máximu los recursos del Imperiu y faciendo la so alministración más eficaz. Primeramente, Catalina procuró racionalizar procedimientos del gobiernu por aciu cambeos nes lleis. En 1767 Catalina creó la Comisión Llexislativa (Уложенная комиссия), formada por nobles, grandes terratenientes y otros aristócrates, pa codificar les lleis del [[Imperiu Rusu]]. Anque la comisión nun formuló un nuevu [[códigu llegal]], La Instrucción a la [[Comisión de Catalina]] introdució a dellos rusos al pensamientu político y llegal occidental.
 
=== La política interna de los últimos años ===