Diferencies ente revisiones de «Partición de la India»

m
iguo plurales
m (cartafueyu de países: Pakistán => Paquistán)
m (iguo plurales)
A finales de 1946, el gobiernu llaborista de Gran Bretaña, colos sos fondos públicos escosos pola recién alcanzada conclusión de la Segunda Guerra Mundial, decidió poner fin a la dominación británica de la India, a principios de 1947 y anunció la so intención de tresferir el poder a más tardar en xunu de 1948. Sicasí, col exércitu británicu ensin preparación pal potencial d'aumentu de la violencia, el nuevu virréi, [[Luis Mountbatten|Louis Mountbatten]], adelantró la fecha pa la tresferencia del poder, lo que dexó menos de seis meses pa la creación d'un plan de común alcuerdu pola independencia. En xunu de 1947, los líderes nacionalistes, ente ellos Nehru y Patel a favor del Congresu, Liyaqat Ali y Suhrawardhy en representación de la Lliga Musulmana, y el Maestru Tara Singh como representante de los Sijs. Tara Singh xunióse como quintu miembru representando a Akalis, más palantre alcordóse una partición del país a lo llargo de llinies relixoses, nuna contrastante oposición coles idees de Gandhi. Les árees predominantemente hindús y sij fueron asignaos a la nuevu India y les árees predominantemente musulmanes a la nueva nación de Paquistán; el plan incluyía una partición de les provincies de mayoría musulmana de Punjab y Bengala. La violencia comunal qu'acompañó l'anunciu de la Llinia Radcliffe o llinia de partición, foi inda más horrible.
 
ElLos historiadores Ian Talbot y Gurharpal Singh escriben sobre la violencia qu'acompañó a la partición de la India: <blockquote>"Hai numberosos testimonios del esmembramientu y la mutilación de les víctimes. El catálogu d'horrores inclúi l'estripamientu de les muyeres embarazaes, les portaes de les cabeces de los ñácaros contra les parés de lladriyu, la amputación d'estremidaes, los xenitales de les víctimes y l'exhibición de cabeces y cadabres. Anque los disturbios comunales anteriores fueren mortales, la escala y el nivel de brutalidá nun tenía precedentes. Dellos estudiosos cuestionen l'usu del términu "xenocidiu" con al respeutive de les matances de la partición, sicasí enforma de la violencia que se manifestó foi d'enclinos xenocides. Yá que foi causada col propósitu de llimpiar una xeneración esistente, según evitar la so reproducción futura". {{Sfn|Talbot|Singh|2009|pp=67–68}}</blockquote>
 
El 14 d'agostu de 1947, el nuevu Dominiu de Paquistán entró a valir, con Muhammad Ali Jinnah xurando como primer gobernador xeneral en [[Karachi]]. A otru día, 15 d'agostu de 1947, la India, agora como una unión más pequeñu de la ''India'', convertir nun país independiente con ceremonies oficiales en Nueva Delhi, y con Jawaharlal Nehru asumiendo la oficina del primer ministru, y el virréi, Louis Mountbatten, permaneciendo en como primer gobernador xeneral; Gandhi, sicasí, permaneció en Bengala prefiriendo trabayar ente los nuevos refuxaos del subcontinente con particiones.