Diferencies ente revisiones de «Ahmed al-Raisuli»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Iguo plurales: ordes => órdenes
Llinia 13:
Muley Ahmed al-Raisuli nació nel pueblu de [[Zinat]] a finales de los [[años 1860]], nun tando la fecha de la so nacencia confirmada. Por cuenta del so orixe y a la so bella cara, unu de los sos llamatos yera la Águila de Zinat. Yera fíu d'un prominente [[caíd]], ya intentó siguir los pasos del so padre. Sicasí, Ahmed finalmente esvióse escontra la delincuencia, el robu de ganáu vacuno y ovín, ganándose la roxura de les autoridaes. Arriendes de esto, Muley Ahmed dependía totalmente de Muley Sadiq Raisuli. Esti postreru yera primu ya interlocutor de Muley Ahmed, lo cual yera necesariu pa resolver los problemes coles autoridaes. Tamién foi llargamente conocíu como un muyeriegu.
 
Según la mayoría de les fontes, l'eventu clave na vida de Raisuli foi la so detención y encarcelamientu per parte de d'[[Abderramán Abd el-Saduq]], el [[pachá]] de [[Tánger]], que yera primu y hermanu de lleche so. Dizse qu'el [[Hasán I de Marruecos]] dio les ordesórdenes y el dineru por que esto realizárase. El pachá convidara a Ahmed a cenar a la so casa en Tánger, namái por qu'el so homes prindar y trataren brutalmente cuando llegó. Foi unviáu a un cuartón de [[Mogador]] y encadenáu a una paré mientres cuatro años, anque se dexó a los sos amigos lleva-y alimentos, de cuenta que pudo sobrevivir. Ahmed foi escarceláu por un indultu xeneral realizáu mientres l'empiezu del reináu del sultán [[Abd al-Aziz de Marruecos|Abd al-Aziz]], que irónicamente sería'l peor enemigu d'El Raisuni.
 
=== Proscritu y pirata ===
Llinia 36:
En [[1913]], El Raisuni llevó a delles tribus del [[Yebala]] a una sangrienta revuelta contra'l españoles, sosteniendo una [[guerra de guerrilles]] contra ellos mientres cuasi ocho años. Los sos homes fueron finalmente ganaos pol [[coronel]] [[Manuel Fernández Montés]], quien unos años más tarde comandaría les tropes españoles nel [[desastre de Annual]].
 
En septiembre de 1922 y tres una entrevista col Coronel [[José Villalba Riquelme]] someter a les autoridaes españoles, y darréu foi unu de los xefes del bandu español na [[Guerra del Rif]] de la década de 1920. Foi intensamente sospechosu de d'[[Abd el-Krim]] y la so creciente popularidá ente los rifeños, y esperaba llograr el control del oeste de Marruecos cola victoria española.
 
En xineru de 1925, el siguidores de d'[[Abd el-Krim]] baxu ordenar d'este peracabo atacaron el palaciu d'El Raisuni. Puesto que bastantes guardias escapáronse por cuenta de la debilidá física d'El Raisuni, los enemigos mataron al restu d'el so guardia y prindar. Dizse que lo soterraron depués na vera d'un ríu nel Rif. Otra versión afirma que morrió a finales d'abril d'esi mesmu añu, dempués de sufrir [[Edema|hidropesía]] mientres munchos años, a pesar de los rumores que dicen que vivió dellos años más.
 
Sigue siendo consideráu como un héroe popular en ciertes partes de Marruecos, a pesar de que nel meyor de los casos les sos fazañes entemecer colos sos crímenes. Na actualidá hai historiadores marroquinos y estranxeros que lu cataloguen como un nacionalista marroquín, un nacionalista qu'usaba l'estilu raisuniano pa lliberar el país.