Diferencies ente revisiones de «Cesareu d'Arles»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (- sía + seya )
m Iguo plurales: ordes => órdenes
Llinia 30:
A la muerte del obispu, Cesáreo fuxó pa nun ser nomáu'l so socesor, pero atopar y traer a la ciudá, onde acabó aceptando esti cargu. La diócesis de Arlés competía cola de Viena del Delfinado pol títulu primáu de la [[Galia]]. Tres una llarga hestoria, Cesáreo heredó una provincia eclesiástica qu'entendía 27 obispaos.
 
Vivió sicasí tola so vida como un monxu, llenu d'austeridá, vendiendo tolos oxetos preciosos del serviciu domésticu. Llevantar a rezar de nueche, introdució la lliturxa de les hores nuna ilesia de Arlés. Lluchó por aumentar el nivel cultural y l'instrucción relixosa de la xente, ensin vencer al falsu prexuiciu de que la incultura fomenta la relixosidá. Pa formar clérigos instituyó una escuela episcopal y numberosu escueles parroquiales, nun almitiendo a los ordesórdenes a quien nun lleera siquier cuatro veces tola Biblia. Na comida tenía llectura y solía preguntar a los comensales sobre'l conteníu de lleer.
 
Taba convencíu de qu'el so deber yera pedricar la Pallabra de Dios y facer con grande dedicación. Pero nenguna de les sos predicaciones superaba los quince minutos, pa nun abusar de la paciencia de la xente. Nuna ocasión nun duldar en baxar del [[ambón]] y correr tres les persones al ver que salíen de la ilesia al empezar el sermón; d'equí p'arriba cerrábense les puertes del templu nesi momentu. Dende'l púlpitu enseñaba a reparar actitúes reverentes dientro de la ilesia, pos munchos sentábense nel suelu ensin curiar les sos postures. Avezáu a la obediencia monástica, esixir de toos con enerxía; yera bien rigorosu colos mozos y pecadores. La so severidá diba xunida sicasí a la compasión. Pa los probes fixo construyir un hospital de gran tamañu nel que curió que nun faltara nada. Nuna dómina en que se flagelaba a los siervos desobedientes hasta la muerte, él nun dexaba que se pasara de trenta y nueve golpes de vara. Percorría una vegada al añu tou la diócesis.