Diferencies ente revisiones de «Exércitu de Kwantung»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Iguo plurales: ordes => órdenes
Llinia 97:
Dempués de la [[guerra rusu-xaponesa]], Xapón adquirió'l Territoriu Arrendáu de [[Kwantung]] y les árees axacentes de les llinies de ferrocarril del sur de [[Manchuria]]. ''Kwantung'' significa ''Esti de [[Shanhaiguan]]'', un pasaxe xixiláu, al este d'onde s'atopa [[Manchuria]]. [[El Presidiu de Kwantung]] foi establecíu en [[1906]] pa defender esti territoriu y taba compuestu orixinalmente por una [[división d'infantería]] y un poderosu cercu de [[batallón d'artillería|batallones d'artillería]], suplementado con seis batallones independientes como defensores del [[Ferrocarril del Sur de Manchuria]], sumando una dotación total de 10.000 homes. Tenía la so sede en [[Port Arthur]], conocida como ''Ryōjun'' en xaponés. Dempués d'una reorganización nel añu [[1919]], la guarnición de Kwantung pasó a llamase Exércitu de Kwantung.
 
Nel altamente politizáu [[Exércitu Imperial Xaponés]] de d'[[enteguerres]], l'Exércitu de Kwantung yera un bastión de la radical [[Kodoha|Kōdōhai]], o Faición del Camín Imperial {{nihongo|皇道派|Kōdōhai}}, y munchos de los sos altos dirixentes defendíen abiertamente'l cambéu políticu en Xapón por aciu un derrocamientu violentu del gobiernu civil pa llevar a cabu una ''[[Restauración Shōwa]]'', con una reorganización social y económico según les llinies maestres d'un [[Estáu totalitariu]]. Tamién abogaben por una política esterior expansionista más agresiva. Miembros, o antiguos miembros del Exércitu de Kwantung, participaron en numberosos [[golpes d'Estáu]] y fallíos intentos contra'l gobiernu civil, cuantimás el del [[Incidente del 26 de febreru]] de [[1936]].
 
=== Aiciones independientes ===
Anque l'Exércitu de Kwantung taba nominalmente subordináu al [[Cuartel Xeneral Imperial]] y al personal de categoría cimera nel [[Exércitu Imperial Xaponés Mayor|Mayor del Exércitu]], el so lideralgu actuaba de cutiu en violación direuta a les ordesórdenes recibíes dende la islla principal del Xapón ensin sufrir nenguna consecuencia por ello. Los conspiradores dientro del cuerpu de [[suboficial]]es del Exércitu de Kwantung trazaron y llevaron a cabu'l [[asesinatu]] del [[Señor de la Guerra]] de Manchuria [[Zhang Zuolin|Chang Tsolin]] en 1928, nel [[Incidente Huanggutun]]. Darréu, la iniciativa de los [[zapadores]] del Exércitu de Kwantung nel [[Incidente de Mukden]] y la subsiguiente [[Invasión xaponesa de Manchuria|invasión de Manchuria]] nel añu 1931 nun actu masivu de insubordinación ''[[Gekokujō]]'' contra la voluntá espresa de les ordesórdenes daes pola direición política y militar en Tokiu.
 
Presentáu con un ''fait accompli'', el Cuartel Xeneral Imperial nun tuvo más opción que dar siguimientu a les aiciones del Exércitu de Kwantung con refuerzos na posterior [[Pacificación de Manchukuo]]. L'ésitu de la campaña fixo que la insubordinación del Exércitu de Kwantung viérase compensada en llugar de ser castigada.