Diferencies ente revisiones de «Guerra de los Diez Años»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"generalísimo" -"xeneralísimu"
m Iguo plurales: ordes => órdenes
Llinia 229:
Unu de los eventos más tráxicos de la Guerra de los Diez Años foi'l fusilamiento de los ocho estudiantes de medicina, lo qu'asocedió mientres el gobiernu del xeneral Blas Villate y de la Hera, conde de Balmaseda (o Valmaseda).
 
Los ocho estudiantes fueron arrestaos na so aula universitaria'l 25 de payares de 1871, por el mesmu gobernador español de L'Habana, acusaos falsamente de gatuñar la tumba d'un periodista español. A otru día, so les ordesórdenes del segundu cabu, xeneral Crespo, por atopase ausente Valmaseda, los estudiantes fueron procesaos en xuiciu sumarísimu. El fallu d'esti xuiciu nun foi aceptáu polos voluntarios españoles remontaos frente al edificiu de la cárcel onde se celebrara'l xuiciu. Los estudiantes fueron procesaos darréu una segunda vegada, onde fueron condergaos a muerte.
 
Valmaseda, que tornara a L'Habana, nun revocó'l fallu nin lo conmutó por pena inferior. Los ocho estudiantes fueron executaos el 27 de payares de 1871, dos díes depués del so arrestu. La fecha de payares 27 celebrar en Cuba como día de Duelu Nacional.