Diferencies ente revisiones de «Jiang Qing»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plurales: ordes => órdenes
Llinia 18:
Finalmente, Mao foi alicáu y [[Hua Guofeng]] encamentó a Jiang Qing a nun interferir más col trabayu de los médicos. Sicasí, casi tolos órganos de Mao fracasaron y cayó en coma a la fin d'esi día. Con Mao más allá de la recuperación y pocu dispuestu a enllargar más el so sufrimientu, Jiang y otros miembros del gobiernu chinu decidieron desconectar l'aparatu de sustentu a la vida de Mao.
 
La muerte de Mao asocedió xusto dempués de la medianueche a les 00:10 hores del 9 de setiembre de 1976. El socesor escoyíu de Mao, Hua Guofeng, convertir nel presidente del so comité funerariu. Creíase que Hua yera un candidatu de compromisu ente los marketeers llibres y el partíu ortodoxu. Dalgunos sostienen qu'esto puede ser por cuenta de la so ambivalencia y el so perfil discretu, particularmente en comparanza con Deng Xiaoping, el candidatu preferíu de les facciones empobinaes al mercáu. L'aparatu del partíu, so ordesórdenes de Jiang Qing y Zhang Chunqiao, escribió un aponderamientu qu'afirma los llogros de Mao pa xustificar les sos demandes al poder.
 
Nesi momentu los medios de comunicación estatales taben efectivamente sol control de la Gang of Four. Los periódicos estatales siguieron denunciando a Deng pocu dempués de la muerte de Mao. Jiang Qing taba pocu esmolecida pola débil Hua Guofeng, pero tarrecía enforma a Deng Xiaoping. En numberosos documentos publicaos nos años ochenta afirmábase que Jiang Qing conspiraba pa faese la nueva Presidenta del Partíu Comunista.
 
Los cuatro miembros del grupu fueron espulsaos del Partíu Comunista de China y arrestaos, acusaos d'entamar un [[golpe d'estáu]] pa faese col poder.<ref>{{cita llibru|apellíos1=Hutchings|nome1=G|títulu=Modern China|editorial=[[Harvard University Press]]}}</ref> En [[1980]], los cuatro fueron sometíos a xuiciu públicu, acusaos de diversos crímenes cometíos na [[Revolución Cultural]], siendo qu'ante los tribunales la defensa de Jiang Qing basar en qu'ella siempres cumplía ordesórdenes del so home. Pa esto, ella afirmó: ''Yo yera'l perru enoxáu de Mao. A quien él dixera qu'había que morder, yo mordíalu 039;'.
 
Jiang Qing foi condergada a muerte, anque finalmente castigóse-y a [[cadena perpetua]] en 1983. En 1991 foi puesta en llibertá, por causa de graves problemes de salú por sufrir [[cáncer]] na [[gargüelu]]. Morrió pocu dempués de la so salida de la cárcel. Más tarde, el Gobiernu chinu diría que se suicidó a los diez díes de la so puesta en llibertá dexando una nota acusatoria contra les polítiques de [[Deng Xiaoping]].<ref>{{cita web|nome1=Duowei|títulu=Jian Qing's gravesite|url=http://history.dwnews.com/news/2013-01-31/59108437.html | idioma=chinu}}</ref>