Diferencies ente revisiones de «Reximientu de Candás y Lluanco»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-Esquierda +Izquierda)
m Iguo plurales: ordes => órdenes
Llinia 1:
El '''Reximientu de Candás y Lluanco''' entamar n'[[Uviéu]] en [[xunetu]] de [[1808]], en plena [[Guerra de la Independencia española|Guerra de la Independencia]]. El mandu recai nel coronel Juan González Cienfuegos, Conde de Peñalba (perteneciente a la familia homónima qu'había monopolizado los cargos públicos de [[Lluanco]] nos sieglos anteriores). La mayor parte de los homes del reximientu son vecinos de los conceyos de Gozón y Carreño, anque a lo llargo de la so esistencia va recibir reemplazos de d'[[Illas]], [[Castrillón]], [[Ribesella]], [[Cabranes]], [[Corvera]] y [[Llanera]]. Originariamente, componer de diez compañíes, con un total de 748 infantes y 30 oficiales.
 
== Participaciones ==
Llinia 8:
Por fin llega'l tiempu de les victories, tres mil vicisitud y apulmonamientos. En 1812, con los franceses n'escorribanda, pasa a formar parte de la División de Llugo y en payares amestar a les fuercies d'Asturies p'atacar a los franceses nel [[Narcea]] y ganalos.
 
En 1813 integrar na División del xeneral Bárcena. El 30 de mayu, a les ordesórdenes de [[Wellington]] participa na campaña de Castiella la Vieya al traviés de La [[Llébana]], [[Vizcaya]], [[Álava]] y [[Guipúzcoa]]. Ente los distintos enfrentamientos cúntense'l 21 de xunu na [[batalla de Vitoria]], el 31 d'agostu na de [[San Sebastián]] y a partir de 1814 nel sitiu de [[Bayona (Francia)|Bayona]]. Tomar d'esta ciudá'l 12 d'abril de 1814 y l'ocupación de [[Toulousse]] van ser los postreros fechos d'armes del Reximientu de [[Candás]] y Lluanco. El 23 de xunu de 1816, el xeneral Cienfuegos entrega nun actu simbólicu la bandera del Reximientu en Candás y ésti queda disueltu. Terminaba asina un periplu de 5 años al traviés de los más diverses paraxes españoles y franceses.
 
== Bibliografía ==