Diferencies ente revisiones de «Xuan Crisóstomu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plantía "Socesión"
m Iguo plurales: ordes => órdenes
Llinia 8:
Nació en [[Antioquía]] ([[Siria]]), nel añu [[347]]. Entós daquella, dicha ciudá yera la segunda más importante del [[Imperiu Romanu d'Oriente]]. El padre de Juan, Secundo, yera un altu oficial del exércitu siriu y morrió poco tiempu dempués de la nacencia de Juan polo que la so hermana mayor y él quedaron totalmente al cargu de Antusa, la madre [[cristianismu|cristiana]] de dambos.
 
Juan foi bautizáu en [[370]], a la edá de 23 años y foi ordenáu llector (una de les ordesórdenes menores de la Ilesia). Empezó estudios col filósofu [[Andragatio]] y siguió con [[Libanio]], qu'entós yera un famosu orador y el más fervosu partidariu del feneciente [[paganismu]] romanu.
 
Libanio quedó maraviáu cola elocuencia del so discípulu y previo pal mesmu una brillosa carrera como estadista o llexislador. Sicasí, un alcuentru col obispu Meletio resultó decisivu na vida de Juan, quien empezó a estudiar [[teoloxía]] con [[Diodoro de Tarsu]] (unu de los líderes de l'antigua escuela de Antioquía) mientres caltenía un ascetismu estremo.
Llinia 27:
 
=== Oposición, deposición y muerte ===
[[Teófilu d'Alexandría|Teófilu]], el patriarca d'Alexandría, quería someter a Constantinopla al so poder y opúnxose al lideralgu de Crisóstomo. Como yera un fuerte oponente de les enseñances de d'[[Oríxenes]], Teófilu acusó a Crisóstomo de parcialidad ante les enseñances d'esi maestru y sacó provechu del episodiu de cuatro monxos d'Exiptu, los llamaos ''cuatro hermanos llargos'' (Dióscoro, Ammón o Ammonio, Eusebio y Eutimio, conocíos pol so saber y la so piedá), a quien condergara pol so sofitu a les teoríes de d'[[Oríxenes]]. Dichos monxos fuxeron de la represalia de Teófilu y fueron acoyíos por Crisóstomo en Constantinopla. Amás Crisóstomo ganar a otru enemigu na persona de la emperatriz [[Elia Eudoxia]], esposa de d'[[Arcadio]], que se vio identificada coles crítiques del metropolitanu contra les estravagancies nel vistir de les muyeres.
 
Puede dicise que Crisóstomo caracterizar pola falta de tactu y temeridá al denunciar les ofienses de les instancies cimeres y la so actidud condució a que se creara una alianza na so contra ente Eudoxia, Teófilu y el cleru cafiante quien convocaron un sínodu en [[403]] y acusaron a Crisóstomo de favorecer les enseñances d'Oríxenes. El Sínodu de la Encina (''Synodus ad quercum'') pronunciar pola deposición de Crisóstomo.