Diferencies ente revisiones de «Glucólisis»

Contenido eliminado Contenido añadido
m igües estándares
m apostrofación
Llinia 13:
== Descubrimientu ==
 
Los primeros estudios informales de los procesos glucolíticos fueron empecipiaos en [[1860]], cuando [[Louis Pasteur]] afayó que los microorganismos son los responsables de la [[fermentadura]],<ref>[http://biotech.law.lsu.edu/cphl/history/articles/pasteur.htm Papers de Pasteur]</ref> y en [[1897]] cuando [[Eduard Buchner]] atopó que ciertu estractu celular puede causar fermentadura. La siguiente gran contribución foi de d'[[Arthur Harden]] y William Young en 1905, quien determinaron que por que la fermentadura tenga llugar son necesaries una fracción celular de masa molecular elevada y termosensible (enzimes) y una fracción citoplasmática de baxa masa molecular y termorresistente (ATP, ADP, NAD<sup>+</sup> y otres coenzimes). Los detalles de la vía en sí determináronse en 1940, con una gran meyora de Otto Meyerhoff y dellos años dempués por Luis Leloir. Les mayores dificultaes en determinar lo entrevesgao de la vía fueron la curtia vida y les baxes concentraciones de los intermediarios nes rápides reacciones glicolíticas.
 
En [[eucariotes]] y [[procariotas]], la glucólisis asocede nel [[citosol]] de la célula. En célules vexetales, dalgunes de les reacciones glucolíticas atópense tamién nel [[ciclu de Calvin]], qu'asocede dientro de los [[cloroplastu|cloroplastos]]. L'ampliu caltenimientu d'esta vía inclúi los organismos filogenéticamente más antiguos, y por esto considérase una de les víes metabóliques más antigües.<ref>Romanu AH & Conway T. Evolution of carbohydrate metabolic pathways. ''Res Microbiol.'' '''147'''(6-7):448-55 (1996) PMID 9084754</ref>
Llinia 41:
Sicasí, cuando les célules nun tener mitocondrias (ej: [[eritrocito]]) o cuando rican de grandes cantidaes d'[[Adenosín trifosfato|ATP]] (ej.: el músculu al exercitase), el piruvato sufre fermentadura que dexa llograr 2 moles d'[[Adenosín trifosfato|ATP]] por cada mol de glucosa, polo qu'esta vía ye pocu eficiente al respective de la fase aeróbica de la glucólisis.
 
El tipu de fermentadura varia respectu al tipu d'organismos: en lleldos, produzse [[fermentadura alcohólica]], produciendo [[etanol]] y [[Dióxidu de carbonu|CO<sub>2</sub>]] como productos finales, ente que qu'en músculu, eritrocitos y dellos microorganismos produzse [[fermentadura láctica]], que da como resultáu [[acedu láctico]] o lactato.
 
== Funciones ==
Llinia 47:
Les funciones de la glucólisis son:
 
* La xeneración de molécules d'alta enerxía ([[Adenosín trifosfato|ATP]] y [[NADH]]) como fonte d'enerxía celular en procesos de [[respiración aeróbica]] (presencia de d'[[osíxenu]]) y [[fermentadura]] (ausencia d'osíxenu).
* La xeneración de [[piruvato]] que va pasar al [[ciclu de Krebs]], como parte de la respiración aeróbica.
* La producción d'intermediarios de 6 y 3 carbonos que pueden ser utilizaos n'otros procesos celulares.