Diferencies ente revisiones de «Lliga Gaélica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m apostrofación
Llinia 1:
[[Archivu:Conradh na Gaeilge Baile Átha Cliath 2006.jpg|thumb|250px|right|Sede de la Lliga Gaélica en [[Dublín]].]]
La '''Lliga Gaélica''' (n'irlandés: ''Conradh na Gaeilge'') ye una organización "pa caltener la llingua [[Idioma irlandés|irlandesa]] falada n'[[Irlanda]]". Fundar en [[Dublín]] el [[31 de xunetu]] de [[1893]] por [[Douglas Hyde]], un protestante de [[Frenchpark]] ([[condáu de Roscommon]]) cola ayuda de d'[[Eugene O'Growney]], [[Eoin MacNeil]]l, [[Luke K. Walsh]] y otros. Foi una evolución de l'anterior [[Unión Gaélica]] y convirtióse na principal institución promotora del [[Resurdimientu gaélicu|renacencia gaélica]]. El primer diariu de la Lliga foi [[An Claidheamh Solus]] ("La espada de lluz") de la cual foi'l principal editor [[Patrick Pearse|Pádraig Pearse]].
 
Anque yera apolítica, la lliga atraxo a munchos nacionalistes irlandeses d'orientaciones diverses, más que l'[[Asociación Atlética Gaélica]]. Foi al traviés de la lliga que munchos de los futuros rebalbu y líder políticos atopar por primer vegada, y patrocinaron la fundación d'otros grupos como los [[Voluntarios Irlandeses]]. La mayoría de los firmantes de la [[Proclamación de Pascua]] yeren miembros de la Lliga.
Llinia 6:
Tres la fundación del [[Estáu Llibre Irlandés]], la organización perdió bona parte del so rol na vida pública. Darréu dirixó la campaña pa l'aprobación de la Llei de Llingües Oficiales de [[2003]] que da proteición llegal a los falantes d'irlandés y creó el cargu del ''An Coimisinéir Teanga'' (Comisionado de Llingües).
 
'''Conradh na Gaeilge''' atopar ente les organizaciones responsables de coordinar la campaña por que el irlandés sía considerada llingua oficial de la Unión Europea. Más apocayá, la organización viose envolubrada nuna disputa col [[Fine Gael]] sobre la política d'esti partíu destinada a acabar col estatutu de la llingua irlandesa como asignatura obligatoria pa llograr el ''Leaving Certificate''. La Lliga afaló a los votantes por que qu'en les eleiciones xenerales namái voten a por candidatos que s'amuesen a favor del caltenimientu del estatutu actual de la llingua irlandesa.
 
==Referencies==