Diferencies ente revisiones de «Pendón de San Fernando»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correición de nomes de reis: Alfonso => Alfonsu
m apostrofación
Llinia 14:
 
== Historia ==
En virtú de la [[Concordia de Benavente]] roblada a la muerte de d'[[Alfonso IX]] en 1230, xunir na persona de [[Fernando III de Castiella]] les corones de Castiella y de Llión. Daquella, la meyora de les sos tropes frente a los [[musulmanes]] algamara l'[[Alta Andalucía]], siendo yá cristianes les places de d'[[Andújar]], [[Martos]] y [[Baeza (España)|Baeza]], y disponíase a enfusar coles sos tropes a lo llargo del [[Valle del Guadalquivir]].
 
Nesta histórica bandera xunir por primer vegada los símbolos heráldicos de Castiella y de Llión: sobre un pañu carmesí con tres castillo d'oru, asítiase un cuartel de plata col lleón púrpura mirando a siniestra y non na forma que darréu va ser l'habitual (mirando a diestra).
Llinia 25:
L'hestóricu pendón foi usáu nel llargu asediu y posterior conquista de [[Sevilla]], calteniéndose dende entós na so catedral. Tres la canonización de [[Fernando III de Castiella|San Fernando]] en 1671 adquier condición de [[reliquia]], xuntu con otres pertenencies del monarca que se caltienen en dicha catedral, como la so espada [[ Llobera (espada)|Llobera]] o les espueles.
 
Por manda de d'[[Alfonsu X el Sabiu]], la conquista de Sevilla celebra cada 23 de payares con procesión y misa con sermón na catedral, a la que garrasti l'Asistente o Alcalde de la Ciudá y el Conceyu o Conceyu. En dicha procesión son portaos con máximu honor tanto l'hestóricu pendón como la espada, xuntu con una reliquia de [[Clemente de Roma|San Clemente]] por cuenta de ser el santu titular del día en que tuvo llugar tomar de la ciudá.
 
Tamién ye tradición que sía portáu pol Gobernador Militar de la plaza mientres la procesión del [[Corpus Christi de Sevilla]], precediendo a la efixe de San Fernando.
Llinia 41:
El gran númberu d'intervenciones detectaes causaben graves daños amás d'un cambéu considerable na forma orixinal de la obra.
El texíu atopábase polo xeneral bien fráxil por cuenta de la perda de la resistencia mecánica y falta d'elasticidá de les fibres, que qu'en delles zones apaecíen tan argayadices que produxeren frayatos considerables nel texíu.
Les deformaciones producíense fundamentalmente por aciu la formación de marcaos y peligroses plegues, provocaos por unes desaparentes condiciones d'almacenamientu y les numberoses intervenciones realizaes con filos bien fuertes y non apoderaos pa esti tipu de tratamientu, que habíen aniciáu desequilibrios y tensiones nos texíos orixinales.