Diferencies ente revisiones de «Meteorización»

Contenido eliminado Contenido añadido
meteorizacion quimica
Sin resumen de edición
Llinia 31:
* '''[[Bioquímica]]'''. L'aición de los ácidos orgánicos procedentes de la descomposición de materiales biolóxicos nel suelu o pola aición físicu - química de los mesmos vexetales vivos.
 
[[Archivu:Termiteros Gran Sabana.jpg|thumb|Los niales fechos nel suelu poles termita ([[Isoptera]]) na [[Gran Sabana]] ([[Venezuela]]) xeneren una alteración considerable de los minerales del suelu y del sosuelu. Esta alteración favorez la crecedera de delles plantes na mayoría de los termiteros abandonaos.]]METEORIZACION QUIMICAMECANICA:
 
*'''[[Laterita|Laterización]]'''. Ye un procesu de meteorización química generalizada y fonda na que xil y les bases son estrayíes, pola lixiviación (llavadura) de la roca madre, na que se producen concreciones de fierro y aluminiu. Son depósitos residuales de color coloráu asociaos a relieves de superficie plana. En realidá'l procesu non se circunscribe solo a la formación de suelu (latosoles) sinón que ye un auténticu procesu morfogenético. Réxime de formación d'un suelu (pedogenético) que se da en climes templaos, con precipitaciones abondoses, tantu nes rexones de [[selva]] como nes de [[sabana]], onde una gran actividá bacteriana fai que l'humus peracabar con rapidez. Los minerales magrizos eslleir, ente que'l fierro y l'aluminiu atropar en forma d'óxidos y dan llugar a la formación d'una tiez dura, llamada laterita (del llatín later, lladriyu). Nun son suelos fértiles.