Diferencies ente revisiones de «Manuel A. Odría»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correición de topónimos
m Preferencies llingüístiques: -"sublevar" +"sulevar"
Llinia 46:
== Golpe d'Estáu de 1948 ==
 
El [[27 d'ochobre]] de 1948, Odría, a la cabeza de la guarnición de d'[[Arequipa]], llevantar en contra del gobiernu. Denominó al so actu subversivu como la Revolución Restauradora”. Lleó'l so ''Manifiestu a la Nación'' al traviés de Radio Continental, visiblemente nerviosu y nel que declaró lo siguiente:
{{cita|la revolución qu'españó en Arequipa ye por una causa xusta, noble y patriótica: salvar a los institutos armaos que son la base de la defensa nacional; reconstruyir la vida democrática, restablecer l'imperiu de la Constitución y, finalmente, terminar col periodu de miseria y de fame qu'aforfuga al nuesu pueblu.}}
 
Llinia 115:
Escontra 1954 dábense yá señales de la descomposición del réxime. Acusáu de conspirador, el xeneral Zenón Noriega foi desterráu escontra los Estaos Xuníos. El [[20 de xunetu]] de 1955, el redactores del diariu ''[[La Prensa (Perú)|La Prensa]]'' prepararon una declaración na qu'esixíen la derogatoria de la Llei de Seguridá Interior, la reforma eleutoral y l'amnistía política xeneral. Esti documentu sirvió de puntu de partida pa la fundación de la '''Coalición Nacional''', encabezada por Pedro Roselló, [[Manuel Mujica Gallu]], y [[Pedro G. Beltrán]].
 
Una xunta de la Coalición, realizada nel teatru de d'[[Arequipa]], foi atacada por matones al serviciu del gobiernu, empecipiándose una protesta similar a la de 1950. La ciudá declarar en fuelga xeneral y pidió la destitución del ministru de Gobiernu, [[Alejandro Esparda Zañartu]]. A diferencia de asoceder en 1950, esta vegada Odría nun quixo unviar tropes militares pa reprimir la revuelta y Esparda tuvo qu'arrenunciar, a fines d'avientu de 1955, partiendo al esiliu. Esti episodiu marcó l'empiezu del fin del réxime odriísta. Paralelamente tornaron del esiliu'l expresidente [[José Luis Bustamante y Rivero]] y los más importantes dirixentes apristas, como [[Armando Villanueva del Campo]] y [[Ramiro Prialé]]. A la llarga, la Coalición Nacional nun enraigonó popularmente y surdieron otros movimientos políticos pa les eleiciones de 1956.
 
=== Les eleiciones de 1956 ===
Llinia 128:
Un partíu de mases como'l APRA topábase torgáu de participar nes eleiciones y pollo los votos de los sos militantes seríen decisivos na guerra. Los dirixentes apristas decidieron axustar los sos votos, en cuenta de la meyor ufierta que fixeren los candidatos. Lavalle ufiertó un estatutu de partíos qu'otorgaría la llegalidá al APRA en fecha non determinada, lo que pa los apristas nun yera abondu. Foi Prado quien tuvo l'habilidá de ganase'l sofitu de los apristas, a quien prometió llevanta-yos la proscripción el primer día qu'asumiera'l poder, derogando la Llei de Seguridá Interior. Más palantre el mesmu Odría sofitaría la candidatura de Prado, en desmedro de Lavalle.
 
Nesti contestu la guarnición de d'[[Iquitos]], encabezada pol xeneral Marcial Merín, sublevarsulevar contra Odría el [[16 de febreru]] de 1956. El diariu ''La Prensa'' publicó'l manifiestu de los sublevaossulevaos, polo cual el so direutor, [[Pedro G. Beltrán]], foi deteníu y unviáu a la prisión de d'[[El Frontón]] al pie de un grupu de los sos trabayadores, ente que'l diariu dexó d'editase. La sublevaciónsulevación nun espolletó y, ante la protesta nacional ya internacional, Odría venció y lliberó a los deteníos.
 
Les eleición realizaron el [[17 de xunu]] de 1956. Les resultancies oficiales fueron los siguientes: Manuel Prado Ugarteche, 568 134 votos (45,5%); Fernando Belaunde Terry, 457 638 votos (36,7%) y Hernando de Lavalle, 222 323 votos (17,8%).