Diferencies ente revisiones de «Wangari Maathai»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"otorgar" +"dar"
m Preferencies llingüístiques: -"sublevar" +"sulevar"
Llinia 6:
Maathai nació'l 1 d'abril de 1940 nel pueblu d'Ihithe del distritu de Nyeri, nes tierres altes centrales Kenia, entós colonia británica. La so familia yera kĩkũyũ, el grupu étnicu más numberosu de Kenia, y vivién na rexón dende faía delles xeneraciones. <ref>Wangari Maathai, ''Unbowed: A Memoir'', [[Alfred A. Knopf|Knopf]], 2006. ISBN 0-307-26348-7, p. 3.</ref> La familia de Maathai treslladóse en 1943 a una granxa de propietarios blancos nel Valle Rift cercana al pueblu de [[Nakuru]], au el so pá atopó trabayu. <ref>''Unbowed'', pp. 14–15.</ref> A finales de 1947 Maathai tornó a Ihithe con so ma, yá que dos de los sos hermanos diben a la escuela primaria nel pueblu y na granxa nun podíen ser escolarizaos. El so padre quedóse na granxa trabayando. <ref>''Unbowed'', p. 29.</ref> Poco dempués, con ocho años, empezó a dir a la escuela primaria d'Ihithe xunto con los sos hermanos.
 
Maathai incorporóse a los once años a la escuela primaria entemedia ''Santa Cecilia'', un internáu de la [[Nyeri#Religion|Misión]] [[Nyeri#Religion|Católica]] [[Nyeri#Religion|Mathari]] en Nyeri, <ref>''Unbowed'', p. 53.</ref> au permaneció cuatro años. Mientres esti tiempu deprendió a falar inglés con fluidez y convirtióse al [[catolicismu]]. Interesóse pola [[Lexón de María]], que los sos miembros intentaben "sirvir a Dios, sirviendo a los seres humanos". <ref>''Unbowed'', pp. 60–61.</ref> Al estudiar en Santa Cecilia, Maathai tuvo a salvu de la sublevaciónsulevación [[Mau Mau]] en cursu qu'obligó a la so madre a treslladase a un abellugu d'emerxencia nel pueblu d'Ihithe. <ref>''Unbowed'', pp. 63–69.</ref> Terminó los sos estudios en 1956 la primera de la so clas y foi almitida nel Loreto High School de [[Limuru]], <ref>''Unbowed'', p. 69.</ref> qu'entós yera la única escuela preparatoria católica de muyeres en Kenia.
 
Sicasí, el fin del colonialismu n'[[África Oriental]] taba cerca, y políticos kenianos como [[Tom Mboya]] proponíen formes de faer accesible la educación de les naciones occidentales a los estudiantes promesa africanos. L'entós senador de los [[Estaos Xuníos d'América|Estaos Xuníos]] [[John F. Kennedy]] alcordó financiar el programa al traviés de la [[Joseph P. Kennedy, Jr.|Fundación Joseph P. Kennedy Jr.]], empecipiando lo que se conoció como ''Kennedy Airlift'' o ''Airlift Africa'' ("la ponte aérea d'África"). Maathai foi una de los trescientos kenianos escoyíos en septiembre de 1960 pa dir estudiar a Estaos Xuníos. <ref>''Unbowed'', pp. 73–74.</ref>{{Quote box|quoted=true|bgcolor=#FFFFF0|salign=center|width=300px|align=right|quote=Nun hai nada más guapo que cultivar la tierra al anochecer. Nesi momentu del día nes tierres altes, l'aire y la tierra son frescos, el sol ta poniéndose, la lluz del sol ye dorao sobre los cordales y les copes de los árboles, y suel sentise l'oral. Mientres retires les yerbes y primes la tierra alredor de los cultivos tas lleu, y deseyaríes que la lluz perdurara pa poder cultivar más. La tierra y l'agua, l'aire y el fueu menguante del sol combínense pa formar los elementos esenciales de la vida y revélenme el mio parentescu cola tierra. Cuando yera neña dacuando concentrábame tantu trabayando nos campos col mio machete, que nun me decataba del final del día, hasta que taba tan escuro que nun podía estremar les meruxes de los cultivos. Nesi momentu sabía que yera hora de tornar a casa, poles estreches siendes que travesaben los campos y ríos y arbolees. |source=Wangari Muta Maathai – ''Unbowed'', p. 47.}}