Diferencies ente revisiones de «Gran Recesión»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m apostrofación
Llinia 12:
Anque se considera que la crisis surdió en [[2008]], especialmente tres la cayida del bancu estauxunidense [[Lehman Brothers]], los [[Crisis_económica_de_2008-2015#Antecedentes:_Elevaos_precios_de_les materies primes|primeros síntomes apaecieron n'agostu de 2007]] cola quiebra de dellos bancos menores d'inversión provocando la crisis que foi señalada por munchos especialistes internacionales como la crisis de los países desenvueltos», yá que les sos consecuencies reparar fundamentalmente nos países más ricos del mundu. Cola cayida de los bancos estauxunidenses d'inversión por cuenta de la [[crisis de les hipoteques subprime]], que representaba un altu porcentaxe de la so inversión, les bolses y mercaos de valores derrumbáronse y provocaron la [[crisis financiera de 2008]] en tol mundu.
 
Darréu, por cuenta de que los gobiernos tuvieron que realizar numberosos [[rescate financieru|rescates financieros]] pa salvar a empreses financieres y non financieres d'una probable quiebra, la crisis acabó convirtiéndose tamién en [[crisis de delda]]s en distintos países, [[Crisis del euru|especialmente nos de la eurozona]]. Por cuenta de la gran cantidá de dineru asignáu a los rescates financieros y a la fuerte cayida xeneralizada de los ingresos na recaldación fiscal, dellos gobiernos realizaron programes de d'[[austeridá económica]] qu'implicaben fuertes retayos sociales provocando contestaciones sociales y un aumentu de la [[probeza]] xeneralizada en gran cantidá de países del mundu.
 
== Crisis nel mundu ==
Llinia 457:
 
;Repartu de la riqueza y del trabayu pa llograr el plenu emplegu Dende posiciones
polítiques d'esquierda y sindicales deféndese una meyor repartu de la riqueza esistente. La Gran Recesión del sieglu XXI nun sería una crisis de d'[[escasez]]<ref>David Anisi, ''Creadores d'escasez. Del bienestar al mieu'', [[Alianza Editorial]], 1995, ISBN 84-206-9434-7, páx. 49 y ss.</ref> sinón de mal repartu de la riqueza. Promueven tamién la [[amenorgamientu de la xornada de trabayu]] lo que supondría una repartida efectiva del tiempu de trabayu. Argumenten que la productividá haise cuadriplicado na última metá del sieglu XX y nun se llevé a cabu'l correspondiente amenorgamientu de la xornada de trabayu. L'oxetivu últimu sería llograr el [[plenu emplegu]].<ref>[http://books.google.es/books?id=Y0_R__1HTpQC&pg=PA151&dq=reducci%C3%B3n+de+la xornada+de+trabayu&hl=ye&ei=CjCKTP2DMseGswaL78yFAg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=6&vei=0CEYQ6AEwBQ#v=onepage&q=reducci%C3%B3n%20de%20la%20xornada%20de%20trabayu&f=false Les condiciones materiales de la llibertá, Daniel Raventós, Editorial El vieyu topu, ISBN 978-84-96831-31-5, páx. 151 y ss]</ref><ref name="ChristophHermann">[http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=28860 Neoliberalism and the End of Shorter Work Hours, Christoph Hermann, Global Research, January 25, 2012]</ref><ref>[http://www.eldiario.es/zonacritica/Alternatives-vida-digna-repartida-trabayo_6_127447268.html Alternatives pa una vida digna: repartu del trabayu], eldiario.es, 30/4/2013</ref><ref>[https://web.archive.org/web/20131005181720/http://www.rpublica.org/conteníos/opinion/1255-joaquin-arriola-qde-que-va-esta-crisisq Joaquín Arriola, ''De qué va esta crisis'', en ResPublica, el Portal Xurídicu Vascu, 20/2/2012]</ref><ref>[http://www.sinpermiso.info/testos/index.php?id=5120 ¿Por qué trabayamos tantu si ye'l sieglu XXI?], [[Owen Hatherley]], [[8 de xunetu]] de 2012 en [[Ensin permisu]]</ref>
 
;Aumentu de la natalidá Pal