Diferencies ente revisiones de «Loranca de Tajuña»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Correición de topónimos (cartafueyu países): -"Santu Domingo" +"Santu Domingu"
m apostrofación
Llinia 22:
* Ermita de la Soledá del sieglu XVII, allugada na entrada al pueblu, na carretera de Aranzueque. Nel so interior venerar a la imaxe d'esta Virxe. Tien una bóveda flamíxera de gran guapura nel so interior.
 
* Ruines del antiguu monasteriu xesuita de [[Conventu de Jesús del Monte|Jesús del Monte]], abandonáu nel añu 1767, tres la espulsión de la Orde pol rei [[Carlos III d'España|Carlos III]]. Perteneció a los xesuites de Alcalá concebíu como residencia veraniega. Entá pueden apreciase el fornu, el barcal, la entrada principal y la monumental puerta de la facienda (treslladada a la Casa de la Cultura en 2005). Les columnes del so antiguu claustru atopar nel [[Palaciu de Laredo]] de d'[[Alcalá de Henares]].
 
* Torre del reló, del sieglu XVII y reformada nel sieglu XVIII: sita na mesma plaza Mayor.
Llinia 67:
En siendo oxetu de trueque ente la Orde de Calatrava y el rei, finalmente Loranca perdió'l realengu al ser apurrida en mayu de 1379, como dote de boda pol rei [[Enrique II de Trastámara]] a la so fía ilexítima María de Castiella, al contraer matrimoniu con [[Diego Hurtado de Mendoza (almirante mayor de Castiella)|Diego Hurtado de Mendoza]], darréu Almirante de Castiella. Tres la muerte del Almirante en 1404 heredó la villa la so fía doña Aldonza de Mendoza, condesa de Arjona, y a la muerte d'ésta ensin fíos, en xunu de 1435 donóse-y a Luis de la Gocha, conde de Medinaceli.
 
En 1475 foi oxetu de vienta a don [[Íñigo López de Mendoza y Figueroa]], primer conde de Tendilla, quien yá exercía'l señoríu sobre les vecines poblaciones de d'[[Aranzueque]], [[Armuña de Tajuña]], [[Fuentelviejo]] y [[Tendilla]]. Perteneció a los condes de Tendilla y a los sos socesores, el marqueses de Mondéjar hasta'l sieglu XVIII.
 
El segundu conde de Tendilla, don [[Íñigo López de Mendoza y Quiñones]], señor de Loranca, fixo nueche na villa'l 5 de payares de 1509, por cuenta del so últimu viaxe a los sos estaos alcarreños dende la ciudá de Granada, onde moraba en calidá de Capitán Xeneral d'aquel reinu dende la so conquista en 1492.