Diferencies ente revisiones de «Músculu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"pág." -"págs." +"páx." +"páxs."
m apostrofación
Llinia 12:
Los músculos tán envolubraos por una [[membrana plasmática|membrana]] de [[texíu conxuntivo]] llamada [[fascia]]. La unidá funcional y estructural del músculu ye la [[fibra muscular]]. El cuerpu humanu contién aprosimao [[Músculos del cuerpu humanu|650 músculos]].
 
El funcionamientu de la contraición deber a un estímulu d'una fibra nerviosa, llibérase [[acetilcolina]] (ACh), que, va posase sobre'l receptores nicotínicos faciendo qu'estos s'abrir pa dexar el pasu de d'[[ion]]es [[sodiu]] a nivel intracelular, estos viaxen polos túbulos T hasta llegar a activar a los DHP –receptores de dihidropiridina– que son sensibles al [[tensión (electricidá)|voltaxe]], estos van ser los que s'abrir, provocando al empar l'apertura de les canales de rianodina que van lliberar [[calciu]].
 
El calciu que sale d'ésti [[retículo sarcoplasmático]] va direutu al complexu de actina, específicamente a la troponina C. La troponina cuenta con trés complexos; esti calciu xuníu a la troponina C fai que produza un cambéu conformacional a la troponina T, dexando que les cabeces de miosina puedan pegase y asina producir la contraición. Esti pasu del acoplamientu de la cabeza de miosina cola actina deber a un [[catálisis|catalizador]] na cabeza de [[miosina]], el [[magnesiu]], al empar hai un gastu de d'[[enerxía]], onde'l [[Adenosín trifosfato|ATP]] pasa a ser estremáu n'[[adenosín difosfato|ADP]] y [[fósforu]] inorgánicu.
 
El calciu que se xunió a la troponina C, vuelve al retículo per mediu de la [[bomba de calciu]], onde gran parte del calciu xunir a la calcicuestrina.
Llinia 20:
== Composición química del texíu muscular ==
# [[Agua]], que representa, aprosimao, los trés cuartes partes del pesu del músculu.
# [[Proteína|Proteínes]] y compuestos nitrogenados que representen los cuatro quintos del pesu secu. Ente estes sustances atópense: el [[miógeno]] (proteína del [[sarcoplasma]]); la [[mioglobina]], paecida a la [[hemoglobina]] de la [[sangre]] y que funciona como tresportador de d'[[osíxenu]]. La [[miosina]], [[globulina]] constituyida por cadenes de [[polipéptido]]s y la [[actina]], proteína qu'apaez en dos formes: la ''G-actina'' de forma globular y la ''F-actina'' de forma filamentosa.<br />Como cuerpos derivaos de les proteínes figuren: el [[fosfágeno]], que al [[hidrólisis|hidrolizarse]] llibera calor y actúa como apurridor de [[fósforu]]; l'[[Adenosín trifosfato|ATP]] ''(adenosín trifosfato o trifosfato de adenosina)'' y los sos derivaos, [[adenosín difosfato|ADP]] o [[adenosín monofosfato|AMP]].
# Del grupu de los [[glúcido|hidrocarbonados]] ta'l [[glucóxenu]], almacenáu como material de reserva enerxética nuna proporción del 0,5 al 1&nbsp;%. El [[acedu láctico]], productu de degradación de la glucosa.
# [[Lípidu|Lípidos]]. La cantidá de [[grasa|grases]] que contién el texíu muscular varia cola [[alimentación]] y ye distinta según la especie animal.
Llinia 95:
El sarcoplasma ye bien abondosu y contién una elevada cantidá de [[mioglobina]] ( lo que-y da un color coloráu bien intensu), de [[mitocondria|mitocondries]] y de gotes [[lípidu|lipídicas]].
 
La bayura de mitocondrias y la capacidá d'almacenamientu de d'[[osíxenu]] que-y confier la mioglobina, determinen que la enerxía necesaria pa los sos procesos llógrese fundamentalmente per vía [[osíxenu|aerobio]], por aciu el [[ciclu de Krebs]].
 
La lentitú de la contraición ye causada pol amenorgáu númberu d'elementos contráctiles (miofibrillas) en relación cola masa d'elementos pasivos o elásticos, que la so resistencia tien de ser vencida primero que se produza la contraición.
Llinia 122:
* Estimulante de los [[vasu linfáticu|vasos linfáticos]] y sanguíneos. Por casu, la contraición de los músculos de la pierna bombien ayudando a la sangre venoso y la [[linfa]] a que se dirixan en contra de la [[gravedá]] mientres la marcha.
 
El músculu ye l'órganu de mayor adaptabilidá. Modifícase más que nengún otru órganu tantu'l so conteníu como la so forma, d'una atrofia severa puede volver reforzase en poco tiempu, gracies al [[entrenamientu]], al igual que col desusu atrófiase conduciendo al músculu a un amenorgamientu de tamañu, fuercia, inclusive amenorgamientu de la cantidá de d'[[orgánulo]]s celulares. Nel músculu esqueléticu, si inmovilizar en posición d'acurtiamientu, al cabu de poco tiempu afacer al so nuevu llargor riquiendo entrenamientu a base d'estiramientos pa volver al so llargor orixinal, inclusive si déxase espurríu un tiempu, puede dar inestabilidá articular pola hiperlaxitud adoptada.
 
== Fuercia muscular ==