Diferencies ente revisiones de «Palaciu de Catalina»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plurales
m apostrofación
Llinia 58:
A la muerte de Catalina en 1796, el palaciu foi abandonáu en favor del [[Palaciu Pávlovsk]]. Los monarques posteriores prefirieron morar nel cercanu [[Palaciu d'Alejandro]] y, con namái dos esceición, evitaron añedir reformes al Palaciu de Catalina, considerándolo un monumentu arrogante a la riqueza d'Isabel y la gloria de Catalina II. En 1817, [[Alejandro I de Rusia|Alejandro I]] contrató a [[Vasili Stásov]] por que redecorara dellos interiores de la residencia de la so güela nel [[estilu Imperiu]]. Venti años más tarde, la magnífica Escalera de Stásov foi construyida pa reemplazar l'antigua escalera circular que llevaba a la Capiya del Palaciu. Desafortunadamente, la mayor parte de los interiores de Stásov - específicamente, los que daten del reináu de [[Nicolás I de Rusia|Nicolás I]] - nun fueron restauraos dende los estragos de la [[Segunda Guerra Mundial|SGM]] hasta güei.
 
Cuando les fuercies del exércitu alemán retirar del [[sitiu de Leningráu]], fixeron destruyir la residencia intencionadamente,<ref>El palaciu foi usáu como barracones y pa práutiques de tiru. Antes de retirase, los alemanes amburaron el palaciu (Edmund Stevens, ''Russia Is Non Riddle'', Kessinger Publishing, 2005, p. 184). Cuando los soviéticos reconquistaron Tsárskoye Seló, «el Palaciu de Catalina presentaba una apariencia tarrecible. El gran salón, la galería de pintures y l'escalera de gala tou habíase esmarranáu... L'Habitación d'Ámbare fuera desmontada y les habitaciones de gala encloyaes por un fueu... Una vista de lo más tarrecible yera la perspeutiva de Tastrelli de les puertes doraes, amenorgaes güei a crudos lladriyos cargaos de nieve. Les estancies de Cameron, clásiques, nun fueron destruyíes, pero sí fueren oxetu de vandalismo», etc. Cita de: Christopher Morgan, Irina Orlova. ''Saving the Tsar's Palaces''. Polperro Heritage Press, 2005. P. 74.</ref> dexando solamente la concha vacida del palaciu detrás d'ellos. Antes de la SGM los archivistes rusos consiguieron treslladar una fracción de los sos conteníos, que demostraron tener gran importancia al reconstruyir el palaciu. Anque la mayor parte de la reconstrucción acabóse a tiempu de Tricentenario de San Petersburgu en 2003, entá se riquir enforma trabayu pa restaurar el palaciu a la so anterior gloria. P'atraer fondos, l'alministración del palaciu últimamente arrienda'l Gran Salón p'acontecimientos d'altu nivel, como un conciertu de d'[[Elton John]] pa una audiencia d'élite en 2001 y l'esclusiva fiesta del añu 2005 con xente del estilu de [[Bill Clinton]], [[Tina Turner]], [[Whitney Houston]], [[Naomi Campbell]] y [[Sting]].
 
Na película d'animación de la Twentieth Century Fox de 1997 [[Anastasia (película de 1997)|''Anastasia'']], el Palaciu de Catalina ta representáu, equivocadamente, como'l llar de la familia imperial.
Llinia 73:
La Sala de Semeyes ye un apartamentu formal con una superficie de 100&nbsp;m². Les parés de l'habitación llucen semeyes formales de la emperatriz [[Catalina I]], la emperatriz [[Sabela I de Rusia|Isabel Petrovna]], según pintures de [[:en:Tsarevna Natalya Alexeevna of Russia|Natalia Alekseyévna]], hermana de [[Pedru I de Rusia|Pedro'l Grande]] y la emperatriz [[Catalina II de Rusia|Catalina II]]. Los suelos enllastraos de la sala contienen maderes precioses. El Despachu d'[[Alejandro I de Rusia|Alejandro I]] foi diseñáu ente [[1752]] y [[1756]] y pertenecía al conxuntu d'habitaciones privaes del emperador. El despachu destacaba del restu d'habitaciones formales nel palaciu debíu al fechu de que les sos parés taben cubiertes con [[seda]] china. Otra decoración na habitación yera típica de les habitaciones formales del palaciu, un frescu nel techu y talles doraes. Les elegantes meses de cartes y cómoda de [[Marquetería|madera enllastrada]] amuesen [[porzolana]] de [[Berlín]], china y xaponesa.
 
El Comedor Verde, que reemplazó a los Xardinos Colgantes» de Rastrelli en 1773, ye la primera de les habitaciones de la nala septentrional del Palaciu de Catalina, diseñáu por Cameron pal futuru [[Pablo I de Rusia|emperador Pablo]] y la so esposa. Les parés color pistachu de les habitaciones tán revistíes con figures de estuco de d'[[Iván Martos]]. Mientres la gran quema de [[1820]] l'habitación quedó seriamente estropiada, compartiendo d'esta miente la suerte d'otros interiores de Cameron. Foi darréu restaurada so la direición de Stásov.
 
Otros interiores de Cameron yeren l'Habitación de los Camareros, con un suelu enllastráu de [[palu de rosa]], [[amaranto]] y [[caoba]] y gayasperes meses de cartes [[Thomas Chippendale|Chippendale]]; el Comedor formal Azul, con papel pintáu de seda azul y blancu y chimenees de mármol de [[Carrara]]; la Sala de Dibuxu azul chinu, una interesada combinación de d'[[estilu Adam]] cola ''[[chinoiserie]]''; la Antecámara del Coru, con parés revistíes de seda color albaricoque; y el [[tocador]] con [[Columna (arquiteutura)|columnes]] d'[[Alejandro I de Rusia|Alejandro I]], executáu n'estilu [[pompeya]]nu.
 
== Notes y referencies ==