Diferencies ente revisiones de «Katina Paxinou»

Contenido eliminado Contenido añadido
m correiciones
m apostrofación
Llinia 25:
 
== Trayeutoria ==
De carrera fundamentalmente teatral, debutó en [[Atenes]] en 1928 en ''La muyer desnuda'' de [[Henry Bataille]] y en 1930 foi una de los fundadores del '''Teatru Nacional Griegu''' encimentando la so fama con ''[[Electra]]'' de [[Sófocles]], ''Espectros'' de d'[[Ibsen]] y otros clásicos del teatru al pie de el so home, l'actor y direutor [[Alex Minotis]].
 
Mientres la [[Segunda Guerra Mundial]] vivió en [[Londres]] y n'[[Estaos Xuníos]]. Pola so primer película (''[[Por quién doblen les campanes]]'', l'adaptación de la novela de d'[[Ernest Hemingway]] con [[Gary Cooper]] y [[Ingrid Bergman]]) ganó un '''[[Globu d'Oru]]''' y un [[premiu Óscar]] como meyor actriz de repartu en 1944,<ref>{{cita web
| url = http://www.youtube.com/watch?v=k57LhiErH-8
| títulu = YouTube - Jennifer Jones, Paul Lukas, Charles Coburn & Katina Paxinou winning their Oscars
}}<!--Títulu xeneráu por Muriu Bot--></ref> siendo la primer actriz estranxera en ganalo nesa categoría.
 
Actuó n'otres películes de [[Hollywood]] como ''[[A Electra siéntalu bien el llutu]]'' de 1947 (xuntu a [[Rosalind Russell]] y [[Michael Redgrave]], basada na obra de d'[[Eugene O'Neill]]) y ''L'heriedu'' (con [[Jean Simmons]]). En 1955 participó na coproducción europea ''[[Mister Arkadin]]'' de d'[[Orson Welles]].
 
Nos teatros de [[Broadway]] actuó en ''[[Hedda Gabler]]'' de Ibsen en 1942 y como [[Clitemnestra]] en ''[[Electra]]'' y ''[[Edipo]] el tiranu'' de Sófocles en 1952. Estrenó la primer producción n'inglés de ''[[La casa de Bernarda Alba]]'' de [[Federico García Lorca]] en 1951 y pa la BBC, ''[[Bodes de sangre]]'' en 1959.
Llinia 38:
En 1950 tornó a Grecia onde trabayó ensin posa nos escenarios, hasta la so muerte de [[cáncer]] en 1973.
 
Recuérdense los sos trabayos como ''[[Madre Coraje y los sos fíos]]'' de [[Bertolt Brecht]], ''[[La visita de la vieya dama]]'' de [[Friedrich Dürrenmatt]], ''[[Llargu viaxe escontra la nueche]]'', de d'[[Eugene O'Neill]], como [[Yocasta]] en ''[[Edipo Rei]]'' de [[Sófocles]], ''[[Medea]]'', ''[[Les Bacantes]]'' y ''[[Hécuba]]'' de d'[[Eurípides]] nel [[Teatru de Epidauro]].
 
Ente 1960-70 actuó en dellos filmes europeos destacar como la matriarca "Rosaria Parondi" en ''[[Rocco y los sos hermanos]]'' de [[Luchino Visconti]].