Diferencies ente revisiones de «Antonio Abad»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m apostrofación
Llinia 50:
* En [[Níjar]], ([[Provincia d'Almería]]), el día 16 celébrense "los chisperos", a partir de los dos de la tarde petardos, carretillas y otros artefactos pirotécnicos son parte de la xornada nes barriaes d'esti conceyu y acompañáu al pie de les fogueres, l'orixe de celebrar esto en Nijar puede provenir de la dómina de les revueltes morisques y ser una reproducción de los enfrentamientos d'éstos colos cristianos. Otres fontes aseguren que tres la espulsión de los moriscos y la posterior repoblación de Níjar, llegaron a estes tierres valencianos que traxeron consigo'l gustu poles fogueres y les “carretillas”.
* En delles llocalidaes de la l'[[Alpujarra]] celébrense "los chiscos", que son les fiestes dedicaes a San Antón, en redol al día 17 de xineru. Los "chiscos" son fogueres alredor de les cualos báillase, cómese y chárrase amigablemente, xuniendo a tolos vecinos y los que lleguen d'otros pueblos. El día de la fiesta se rifaba el gochu que mientres l'añu fuera engordáu ente toos. Anguaño adquirieron gran importancia en [[Torvizcón]], asitiada na [[Sierra de la Contraviesa]].
 
* Na contorna de la [[Vega de Granada]] acostúmase, en numberoses llocalidaes, a faer fogueres n'honor de San Antón. Los neños d'esta zona dediquen los díes antes a la so festividá a recoyer les refugayes de la fradadura de los árboles y cualesquier otra cosa susceptible de ser quemada na foguera. Esisten pueblos, como ye'l casu d'[[Armilla (Granada)|Armilla]] onde'l conceyu fai concursos de "[[lumbre|Lumbres]] de San Anton", premiando aquelles que sían más grandes, segures, amenes (con dalgún tipu d'entretenimientu, como música, xuegos etc.) y dispongan d'un variáu surtíu d'alimentos preparaos na foguera (carne y embutíos asaos, pataques asaes, etc.). Antaño yera costume que los neños y los non tan neños cantaren cantares típicos d'esta festividá mientres xugaben a la rueda alredor de la foguera. A manera d'exemplu inclúyese la siguiente lletra: