Diferencies ente revisiones de «Derechu natural»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m apostrofación
Llinia 13:
Pal iusnaturalismo, la validez de la llei depende tamién de la so [[xusticia]] (o corrección material) y por eso la tesis principal del iusnaturalismo puede resumise na espresión de [[Gustav Radbruch]]: "La llei desaxeradamente inxusta nun ye verdadera llei". Esperimentos recién demuestren amás que'l sentíu de la xusticia ta ingénito na especie humana y ye igual en tolos seres que lu formen, yá inclusive cuando apenes tienen quince meses.<ref>[http://www.abc.es/20111010/ciencia/abci-bebes-tienen-sentíu-xusticia-201110101116.html]</ref>
 
Na lliteratura apaez yá la l'[[antinomia]] ente autoridá humana (el ''νόμος'' o ''nόmos'') y les «lleis non escrites» que provienen de la voluntá divina (los ''ἄγραπτα νόμιμα'' o ''ágrapta nόacorica'') na traxedia ''[[Antígona]]'' de [[Sófocles]], en que los sos versos sofitar aquellos que defenden la esistencia d'un derechu absolutamente válidu superior y anterior a les lleis humanes. Coles mesmes, la invocación a dereches natural sirvió a los xuristes estauxunidenses del sieglu XVIII pa proclamar y autentificar la independencia del so país al respective de Gran Bretaña alegando'l so [[derechu de resistencia a la opresión]], "consecuencia de tolos demás derechos" qu'acueyen tamién les constituciones franceses de 1789 y 1793.
 
La filosofía del derechu de Radbruch deriva del [[neokantismo]], que postulaba qu'hai una rotura ente ser (''Sein'') y tener de ser (''Sollen''), o ente fechos y valores. Coles mesmes, esiste una divisoria tayante ente les ciencies esplicatives, causales, como les ciencies de la naturaleza, y les ciencies interpretatives o comprehensivas ("ciencies del espíritu"). La ciencia del derechu asitiaríase, pa Radbruch, ente les ciencies del espíritu, pos nun se llinda a describir una realidá, sinón qu'aspira a entender un fenómenu cargáu de valor (el derechu). La ciencia xurídica estrémase asina tantu de la [[socioloxía del derechu]] como de la [[filosofía del derechu]].