Diferencies ente revisiones de «Humor»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m apostrofación
Llinia 7:
== Definiciones ==
[[Joseph Klatzmann]], na so obra ''L'Humour juif'' («''L'humor xudío''»), definir según la so necesidá: «Rir pa nun llorar». Más [[Pesimismu|pesimista]], puede citase igualmente a [[Nietzsche]]: «L'home sufre tan terriblemente nel mundu que se vio obligáu a inventar la risa»,<ref>{{cita web|título=Frases de Nietzsche|url=http://www.agenciaelvigia.com.ar/friedrich_nietzsche.htm|fechaacceso=21 de febreru de 2013}}</ref> concepción que la avera a la [[filosofía]] [[cinismu|cínica]] y qu'establez que l'humor ye,a última hora, un tipu de [[catarsis]] o contraveneno espiritual que fai más soportable la esistencia, como'l [[arte]].
[[Archivu:Bjnovak.jpg|thumb|250px|Comediante en direuto estauxunidense [[B. J. Novak]] nun espectáculu de comedia en Olde English, [[xunu de 2007]].]] Y ye específicu nel home pola mor ensin dulda de la [[evolución humana| evolución natural]] porque ayuda a sobrevivir nuna redolada social. Porque l'humor ye social y a lo último, la risa ye una actividá comunal que promueve la creación de venceyos, difumina un posible conflictu y sollivia el [[estrés]] y la l'[[ansiedá]], pero tresformar n'otra cosa cuando l'individuu exercer en soledá.<ref>Lynne A. Barker, "La risa tamién tien un llau escuru", en ''El País'', 12 de mayu de 2017: https://elpais.com/elpais/2017/05/03/ciencia/1493806567_557649.html</ref>
 
El humorismo fai usu de la [[comicidad]] pa derivar nuna forma d'[[entretenimientu]] y de [[comunicación]] humana, que tien la intención de faer que la xente siéntase meyor, inclusive [[Felicidad|feliz]], y ría. L'humor algama, inclusive, una forma d'espresión nos animales; los [[Etoloxía|etólogos]] señalen que l'humor ye primero de too un rictus qu'apaez nos llabios de los primates y amuésase cuando éstos enfréntense a situaciones pa ellos absurdes, irresolubles, inasumibles, dañoses o cenciellamente incomprensibles: enseñar los dientes ye una forma d'esviar un impulsu [[Agresividá|agresivu]] o de resumilo [[mímica]]mente, un tipu de [[Sublimación (psicoloxía)|sublimación]] intelixente que sirve pa evitar la [[violencia]] y el [[dolor]]. D'ende qu'enseñar los dientes o rir ente los humanos tea frecuentemente amestáu a [[Disociación (psicoloxía)|disociarse]] d'acontecimientos qu'amenen de normal fonda molición y que munches vegaes acomuñar cola desgracia ([[humor negro]]). Inclusive se fala dacuando de la llamada risa nerviosa, como un [[actu fallíu]] del [[soconsciente]]. Dende esti puntu de vista, l'humor constituyir nun actu de purificación que dexaría sacupar esta [[violencia]], nacida de la [[frustración]] y del [[sufrimientu]].
Llinia 23:
 
[[Archivu:Sammy Davis Jr 1989.jpg|flickr_url=http://flickr.com/photos/alan-light/261443691/|thumb|250px|[[Sammy Davis Jr]], famosu comediante estauxunidense en vivu, en 1989.]]
Esisten delles técniques específiques de [[humor verbal]], tales como la [[ironía]], el [[sarcasmu]], la [[hipérbole]], el [[anticlímax]] ("Dios morrió, Nietzsche morrió y yo non gozu de bona salú", Woody Allen), l'[[misteriu|enigma]] o definición incompleta o elíptica, la l'[[antítesis]], el [[oxímoron]], la atenuación o [[litotes]], la l'[[alusión]], el [[non sequitur]], la [[silepsis]], el [[xuegu de pallabres]], la [[sátira]], la [[parodia]] o la [[paradoxa]]. Y otres non verbales, referentes a una [[retórica]] paralela que xuega colos xestos, postures, cayíes, zapicaes, etc.. que se suel denominar humorismo de situación. Puédese, per otra parte, establecer otra taxonomía:
 
* Comicidad verbal, qu'inclúi los xuegos de pallabres
Llinia 50:
L'humor satírico espresa indignación escontra daquién o daqué, con propósitu moralizador, lúdicu o puramente burlesco: un «tener de ser». Los abusos o los defectos poner de manifiestu per mediu de la ridiculización, la [[farsa]], la [[ironía]] y otros métodos escurríos toos ellos pa llograr una meyora de la sociedá. Anque en principiu la sátira ta pensada pa la diversión, el so propósitu principal nun ye l'humor en sí mesmu, sinón un ataque a una realidá que desaprueba l'autor, usando pa esti cometíu l'arma de la intelixencia. Dixebrar na so intolerancia del humor humorístico, qu'implica una actitú comprensivo y benévolo escontra les llimitaciones humanes.
 
Ye bien común, casi definiendo la so esencia, que la sátira tea fuertemente trescalada d'ironía y sarcasmu; amás la [[parodia]], la [[burlla]], la desaxeración, les comparances, les yuxtaposiciones, la l'[[analoxía]] y les dobleces son usaes de manera frecuente nel discursu y la gráfica satírica:
 
* L'amenorgamientu de dalguna cosa pa faela paecer risible, o esaminala en detalle pa faer destacar los sos defectos.