Diferencies ente revisiones de «Muriu de Berlín»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plurales: ordes => órdenes
m apostrofación
Llinia 55:
La versión de les autoridaes de la RFA y la visión xeneralizada nel mundu [[Capitalismu|capitalista]] o [[Occidente]] foi qu'esta xustificación nun sirvía más que pa matizar el que yera, según ellos, l'únicu propósitu: torgar que los ciudadanos de la RDA entraren en [[Berlín Occidental]] y, poro, n'Alemaña Federal.
 
Los alemanes orientales nun controlaben tol tráficu ente'l [[Berlín Occidental]] y l'Alemaña Federal y, nesti sentíu, argumentóse que les defenses del muriu taben diseñaes pa funcionar dende l'interior de la l'[[Alemaña Oriental]]; les mines de fragmentación SM-70 montaes nel muriu españaben al intentar esguilalo dende l'interior, les defenses contra vehículos taben asitiaes nel llau d'Alemaña Oriental y el muriu de cuarta xeneración taba fechu de seiciones de formigón armáu cola base más llarga nel interior de la RDA.
 
=== Reaición d'Alemaña Occidental ===
Llinia 84:
 
=== Los años del muriu ===
El muriu midía más de 120 km. La construcción inicial foi ameyorada en forma regular. El Muriu de la cuarta xeneración», qu'empezó a construyise en [[1975]], yera de formigón armáu, tenía un altor de 3,6 m y taba formáu por 45 000 seiciones independientes de 1,5 m de llargor. El so costo foi de 16 155 000 marcos de la l'[[Alemaña Oriental]]. Amás, la frontera taba protexida por una valla de tela metálico, cables d'alarma, trincheres pa evitar el pasu de vehículos, una cerca d'alambre d'escayos, más de 300 torres de vixilancia y trenta búnkers.
 
[[File:West and East Germans at the Brandenburg Gate in 1989.jpg|thumb|La cayida del muriu de Berlín]]
Llinia 99:
{{VT|Reunificación alemana}}
El Muriu de Berlín cayó na nueche del xueves 9 al vienres [[10 de payares]] de [[1989]], 28 años dempués de la so construcción. L'apertura del muriu, conocida n'Alemaña col nome de ''die Wende'' (El cambéu), foi consecuencia de les esixencies de llibertá de circulación na ex RDA y los fuximientos constantes escontra les embaxaes de capitales de países del Pactu de [[Praga]] y [[Varsovia]] y pola frontera ente [[Hungría]] y [[Austria]], qu'impunxo menos restricciones dende'l 23 d'agostu. En septiembre, más de 13 000 alemanes orientales emigraron escontra Hungría.
Poco dempués empezaron manifestaciones masives en contra del gobiernu de la l'[[Alemaña Oriental]]. El líder de la RDA, [[Erich Honecker]], arrenunció'l [[18 d'ochobre]] de [[1989]], siendo reemplazáu díes más tarde por [[Egon Krenz]].
 
Tres el 6 de payares fixo públicu'l proyeutu d'una nueva llexislación pa viaxar, que recibió dures crítiques, y el gobiernu checoslovacu protestó per víes diplomátiques pol aumentu de la emigración dende la [[RDA]] al traviés de [[Checoslovaquia]]. El [[Partíu Socialista Unificáu d'Alemaña|SEI]] decidió, el 7 de payares, regular los viaxes al esterior, facilitándolos. El 9 de payares promulgóse un plan que dexaba llograr pases pa viaxes de visita. Ellaboróse un modelu nel Conseyu de Ministros, que se decidió esi mesmu día antes de les 18:00 y que tenía de ser publicáu y espublizáu en forma de circular a les 4:00 del día siguiente poles axencies de noticies, anque hubo una oxeción al procedimientu per parte del Ministeriu de Xusticia. En paralelu, el modelu del Ministeriu foi estudiáu y aprobáu nel Comité Central.<ref>[http://www.chronik-der-mauer.de/index.php/chronik/1989/November/9/ Chronik der Mauer: 9. November 1989]</ref>