Diferencies ente revisiones de «Muséu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m apostrofación
Llinia 23:
Los escritores [[llatín|llatinos]] señalen la esistencia d'un significáu adicional de "muséu". Tou paez indicar qu'asina llamaben na [[Edá Antigua|antigüedá]] romana a unos covarones con unes carauterístiques especiales, y que, asitiaes dientro de les villes, los sos propietarios utilizar pa retirase a meditar.
 
Les primeres coleiciones del arte atopar nos [[peristilo]]s de los templos antiguos. [[Delfos]], la ciudá de los oráculos, gloriar de tener una ayalga d'esta especie partíu en tantes sales como diversos pueblos había: el templu de Juno en [[Samos]] y la l'[[Acrópolis d'Atenes]] taben llenos d'obres maestres del arte. El socesores d'[[Alexandru Magnu]] esforciar n'axuntar escultures de toes clases. Con elles faíen más fachendoses les sos marches de trunfu y amás emplegar nel embellecimiento de les sos capitales: l'arte, nestes ocasiones, daba vida y movimientu al cuadru.<ref name="Enci">''Enciclopedia moderna: diccionariu universal.'' Francisco de P. Esmorniáu. 1851</ref>
 
[[Roma antigua|Roma]] siguió esti exemplu. Les imáxenes de los dioses de los pueblos vencíos formaron parte del cortexu del vencedor y vinieron nel mesmu llugar que los prisioneros. Ente los emperadores romanos, [[Nerón]] fixo venir de Delfos 500 estatues p'afatar el so palaciu imperial y aumentar el luxu y la pómpara del mesmu. Tou esto, sicasí, nun formaba entá lo que llamamos güei un muséu. Los edificios públicos y los palacios taben afataos con muncho gustu. L'arte entemecíase ellí cola naturaleza viva.
Llinia 85:
 
=== Museos de ciencia y técnica ===
Los museos de ciencia y los centros teunolóxicos xiren en redol a los llogros científicos y la so historia. Dellos museos pueden tener esposiciones sobre temes tales como la [[informática]], l'[[aviación]], los [[ferrocarril]]es, la [[física]], la l'[[astronomía]] o'l [[Animalia|reinu animal]].
 
Los museos de cienciessobremanera, puede consistir en [[planetariu|planetarios]], o un teatru polo xeneral en redol a una cúpula. Estos museos pueden tener sales [[IMAX]], que dexen la visualización en [[3-D]] o calidá cimera d'imaxe.