Diferencies ente revisiones de «Neolíticu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m apostrofación
Llinia 3:
El '''Neolíticu''' (del [[idioma griegu|griegu]] νέος, ''néos'': ‘nuevu’, y λίθος, ''líthos'': ‘piedra’), o Edá de Piedra Nueva o Pulida, ye unu de los periodos en que se considera estremada la [[Edá de Piedra]]. El términu foi acuñáu por [[John Lubbock]] na so obra ''Prehistoric Times'' ([[1865]]).
 
Primeramente dióse-y esti nome en razón de los afayos de ferramientes de piedra apolazada, en cuenta de tallada; esto ye, en cuenta de cutida, que yera menos resistente,<ref>http://sociedadytecnologiaculng4.wordpress.com/egipto/</ref> que paecíen acompañar al desenvolvimientu y espansión de la l'[[agricultura]]. Anguaño defínese'l Neolíticu precisamente en razón de la conocencia y usu de la l'[[agricultura]] o del [[llendo]]. De normal, pero non necesariamente, va acompañáu pol trabayu de la l'[[alfarería]].
 
== Introducción ==
Llinia 56:
El cambéu climáticu provoca una lenta conversión de la economía de subsistencia, basada na caza, escontra una economía más estable de base pastoril y sofitada nos cultivos (agricultura). Apréciase que l'home dexa los montes pa movese escontra los llanos en persecución de les sos preses de caza. L'home vuelve a les cueves anque en dellos puntos pudo caltener l'usu de cabanos nes cercaníes de ríos.
[[Archivu:HMB Essen und Kochgerät Jungsteinzeit.jpg|thumb|Platu del neolíticu n'Europa: piedra de molín, pan y restos carbonizaos d'alimentos, olla de folla, recipientes pa beber d'estiles de venáu y de madera.]]
El desenvolvimientu del llendo da llugar a la l'[[alzada]] y a los contactos relativamente frecuentes con xente d'otres tierres, esistiendo una mayor intercomunicación ente les diverses tribus.
 
Pa los hachos y otros preseos utiliza la piedra pulida y los preseos y delles ferramientes fabríquense frecuentemente con [[güesu]]. Apaecen tamién útiles d'[[obsidiana]].