Diferencies ente revisiones de «Osteichthyes»

Contenido eliminado Contenido añadido
BandiBot (alderique | contribuciones)
m Bot: Troquéu automáticu de testu (-aníos +aniellos)
m apostrofación
Llinia 121:
Los [[cromatóforo]]s de la dermis, responsables de la coloración de la piel, son los '''melanóforos''' (contienen [[melanina]], escurecen la piel y son célules bien ramificaes) y los '''xantóforos''' o '''lipóforos''' (tienen pigmentos d'estructura lipídica de color amarellentáu). La combinación de dambos producen colores acolorataos. Tamién esisten los '''iridocitos''' o '''guanóforos''', que contienen capes de [[guanina]] que producen efectos sobre los dos pigmentos mentaos, alteriando la so coloración. Pueden producir una coloración blanca carauterística.
 
Hai peces, como'l [[Asoleya|llinguáu]] o la [[sueyu]], capaces d'asonsañar la coloración del fondu, nun efeutu conocíu como [[metacrosis]], o cambéu rápidu de color. La metacrosis consíguese gracies a la estructura típica de los melanóforos, que dexa concentrar la melanina nunes zones y esvalixala n'otres, dando distintos patrones de coloración. El control d'esta capacidá deber a una [[sistema nerviosu|vía nerviosa]] y una [[sistema endocrín|vía endocrina]]. Les [[hormona|hormones]] que participen son la l'[[adrenalina]], que concentra la melanina, y la [[hormona dispersora de la melanina]] (MDH, de les sos sigles n'inglés ''Melanin-Dispersing Hormone''), que la esvalixada.
 
Les coloraciones varien enforma dependiendo de la forma de vida. Los pexes [[epipelágico]]s son, nel so mayor parte, '''[[contrasombreado]]s''', yá que tienen el llombu escuru y l'abdome blancu, lo cual sirve pa mimetizarse nel mediu contra'l depredadores (vistos dende una posición inferior, el color blancu del banduyu fai que se mimeticen col reflexu del sol; vistos dende una posición cimera, el color escuru del envés fai que se mimeticen col fondu escuru del mar o océanu). Estos mesmos pexes son plateados pol lladral (el llamáu ''argenteum''), tamién como estratexa de mimetismu. Nos pexes de ríu predominen les '''coloraciones pardes y verdoses''', pero inda hai contrasombreado. Los pexes de fondu suelen ser '''colloraos''' yá que este ye'l color que primero se pierde a midida que baxamos en fondura. Amás, suelen tener los güeyos con un tamañu más grande que los epipelágicos.