Diferencies ente revisiones de «Paul Dirac»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m apostrofación
Llinia 1:
{{persona}}
'''Paul Adrien Maurice Dirac''', {{nym}} foi un [[Física|físicu]] teóricu [[Reinu Xuníu|británicu]] que contribuyó de forma fundamental al desenvolvimientu de la [[mecánica cuántica]] y la [[electrodinámica cuántica]]. Ocupó la [[Profesor Lucasiano|Cátedra Lucasiana]] de [[matemátiques]] de la [[Universidá de Cambridge]], magar pasó los últimos diez años de la so vida na [[Universidá Estatal de Florida]]. Ente otros descubrimientos formuló la [[ecuación de Dirac]] que describe'l comportamientu de los [[fermión|fermiones]] y cola cual predixo la esistencia de la l'[[antimateria]]. Dirac compartió'l [[premiu Nobel de Física]] de 1933 con [[Erwin Schrödinger]], «pol descubrimientu de nueves formes granibles de la [[teoría atómica]]».
 
== Biografía ==
Llinia 12:
En [[1926]] desenvolvió una versión de la [[Mecánica Cuántica]] na que xunía'l trabayu previu de [[Werner Heisenberg]] y el d'[[Erwin Schrödinger]] nun únicu [[modelu matemáticu]] qu'acomuña cantidaes medibles con operadores qu'actúen nel [[espaciu vectorial]] de Hilbert y describe l'estáu físicu del sistema. Por esti trabayu recibió un doctoráu en física por Cambridge.
 
En [[1928]], trabayando nos [[espín|spines]] non [[relatividá|relativistes]] de [[Wolfgang Ernst Pauli|Pauli]], topó la [[ecuación de Dirac]], una ecuación relativista que describe al [[electrón]]. Esti trabayu dexó a Dirac predicir la esistencia del [[positrón]], la l'[[antipartícula]] del electrón, qu'interpretó pa formular el [[mar de Dirac]]. El positrón foi reparáu per primer vegada por [[Carl David Anderson|Carl Anderson]] en [[1932]]. Dirac contribuyó tamién a esplicar el spin como un fenómenu relativista.
 
El llibru ''Principios de la Mecánica Cuántica'' de Dirac, publicada en [[1930]], convertir n'unu de los llibros de testu más comunes na materia y entá güei ye utilizáu. Introdució la notación de Bra-ket y la [[función delta de Dirac]].
Llinia 45:
Les sos primeres aportaciones inclúin el cálculu modernu d'operadores pa la [[mecánica cuántica]], qu'él llamó Teoría de Tresformamientos, según una versión temprana de la formulación d'[[Integral de caminos (mecánica cuántica)|integrales de camín]]. Tamién creó un formalismu de munchos cuerpos pa la [[mecánica cuántica]] que dexaba que cada partícula tuviera'l so propiu tiempu.
 
La so ecuación d'ondes relativista pal electrón foi'l primer planteamientu esitosu d'una [[mecánica cuántica]] relativista. Dirac fundó la [[teoría cuántica de campos]] cola so interpretación de la [[ecuación de Dirac]] como una ecuación de munchos cuerpos, cola cual predixo la esistencia de la l'[[antimateria]] según los procesos d'aniquilación de materia y antimateria. Asina mesmu, foi'l primeru en formular la [[electrodinámica cuántica]], magar nun pudo calcular cantidaes arbitraries debíu a la llende de distancies curties que rique de la [[renormalizar|renormalización]].
 
== Ver tamién ==