Diferencies ente revisiones de «Primer Guerra Mundial»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m apostrofación
Llinia 94:
Políticamente, les potencies perdedores sofrieron mui duramente la derrota. El Tratáu de Versalles resultó mui difícil d'aceutar pa los alemanes, por exemplu. Munchos cuidaron que dempués de guerra tala diba haber una paz duradera, pero nun foi así; la situación quedara mal resuelta en munches estayes.
 
Teunolóxicamente, dizse que la Gran Guerra foi una guerra con táutiques del [[sieglu XIX]] fecha con teunoloxía del [[sieglu XX]]. Aparte de lo dicho enriba sobre les ferramientes de la guerra de cárcoves (de les que, n'especial, la l'[[artillería]] causó un númberu de muertos y feríos tremendu, y les [[armes químiques]] —[[gas mostaza]], [[cloru]], [[fosgenu]]— tuvieron un efeutu sicolóxicu mui fuerte) desendolcose por primera vegada l'emplegu de l'aviación na guerra. Tamién l'emplegu de submarinos foi perimportante na [[Primera Batalla del Atlánticu]]. Los tanques, emplegaos polos británicos, inauguraron l'emplegu d'armamentu mecanizáu que diba dominar el sieglu XX.
 
Cinca'l númberu de muertos y feríos, ye cuasi imposible poner a tol mundu d'alcuerdu y dar cifres precises (cambien muncho según l'autor). Pero dalgunos cálculos dicen que esta guerra mató a 16 millones de persones (7 millones de civiles y 9 de militares). El 56% de los muertos seríen de la Entente, y el 44% restante de les potencies centrales. El númberu de feríos podría superar los 22 millones.