Diferencies ente revisiones de «Capacidá calorífica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plurales: ordes => órdenes
m Preferencies llingüístiques
Llinia 100:
El teorema de equipartición pa gases poliatómicos suxure que los gases poliatómicos que tienen enllaces "blandos" o flexibles y que cimblen con facilidá con ''q'' frecuencies, tendríen de tener una capacidá calorífica molar dada por:
{{Ecuación|<math> C_v = \left(\frac{3}{2}+\frac{r}{2}+q\right)R</math>|*|left}}
Onde ''r'' mide los graos de llibertá rotacionales (''r'' = 1 pa molécules lliniales, ''r'' = 2 pa molécules planes y ''r'' = 3 pa molécules tridimensionales). Sicasí estes predicciones nun se cumplen a temperatura ambiente. La capacidá calorífica molar aumenta moderadamente a midida que aumenta la temperatura. Eso debe a efectosefeutos cuánticos que faen que les maneres de vibración tean cuantizados y solo tean accesibles a midida que aumenta la temperatura, y l'espresión (*) solo puede ser una llende a bien altes temperatures. Sicasí, antes de llegar a temperatures onde esa espresión seya una llende razonable munches molécules romper por efeutu de la temperatura, nun llegando nunca a l'anterior llende. Un tratamientu rigurso de la capacidá calorífica rique por tantu l'usu de la [[mecánica cuántica]]sobremanera de la [[mecánica estadística]] de tipu cuánticu.
 
=== Sólidos cristalinos ===
Llinia 111:
Onde θ''<sub>Y</sub>'' ye un parámetru propiu de cada sólidu llamáu temperatura carauterístico de Einstein del sólidu. Esta ecuación predicía'l comportamientu correctu a altes temperatures:
{{Ecuación|<math>\lim_{T \to \infty} \cfrac{c_v}{3R} \to 1</math>||left}}
La '''corrección de Debye''' tenía en cuenta amás de los efectosefeutos cuánticos que la distribución de frecuencies de les diverses maneres de vibración (Einstein supunxera pa simplificar que toles molécules taben cimblando alredor de la mesma frecuencia fundamental) con esa innovación, Debye llegó a la espresión daqué más complicada:
{{Ecuación|<math>\frac{c_v}{3R}= \int_0^{\frac{\theta_D}{T}} \frac{x^4y^x}{(y^x-1)^2}dx </math>||left}}
Esta espresión coincide cola de Einstein y la regla de Dulong y Petit a altes temperatures y a baxes temperatura esplica'l comportamientu proporcional ''T''<sup>3</sup> reparáu: