Diferencies ente revisiones de «Clima»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Preferencies llingüístiques: eléctricu => llétricu
Llinia 43:
 
=== Elementos del clima ===
[[Archivu:Cumulonimbo SE de Caracas.jpg|thumb|450px|Una nube [[cumulonimbus]] abondo desenvuelta vista escontra l'este nel sureste de [[Caraques]], [[Venezuela]]. Un bon exemplu del fluxu d'enerxía (térmica, eléctricallétrica, físicu-química, etc.) nel senu de l'[[atmósfera]].]]
Los elementos constituyentes del clima son temperatura, presión, vientos, mugor y precipitaciones. Tener un rexistru mientres munchos años de los valores correspondientes a dichos elementos con al respeutive d'un llugar determináu, sírvenos pa poder definir cómo ye'l clima d'esi llugar. D'estos cinco elementos, los más importantes son la temperatura y les precipitaciones, porque en gran parte, los otros trés elementos o traces del clima tán estrechamente rellacionaos colos dos que se citaron. Ello significa que la mayor o menor temperatura da orixe a una menor o mayor presión atmosférica, respeutivamente, una y bones l'aire caliente tien menor densidá y pollo álzase ([[ciclón (fenómenu natural)|ciclón]] o zona de baxa presión), ente que l'aire frío tien mayor densidá y tien enclín a baxar (zona d'alta presión o [[anticiclón]]). De la mesma, estes diferencies de presión dan orixe a los vientos (de los anticiclones a los ciclones), que tresporten el mugor y les [[nube]]s y, poro, dan orixe a la repartición de les agües sobre la superficie terrestre.
 
Llinia 204:
* '''[[Clima urbanu]]: '''Ye un tipu de microclima aniciáu pol calentamientu del aire poles actividaes doméstiques de tipu urbanu, la industria, el tresporte, la calefaición y otres causes. Tamién produz un clima más secu y con mayores estremos meteorolóxicos.
* '''Quemes:''' ''ver [[nube ígnea]]''. El llugar onde se producen quemes forestales suel tener unos efectos similares a los de los climes urbanos debíu al calentamientu del aire nesos llugares.
* '''Erupciones:''' les erupciones volcániques pueden producir agües enchentes, nubes de polvu y agua, con nubes eléctriquesllétriques producíes pol ascensu violentu d'aire con gases y vapor bien calientes.
 
Una microclima ye un clima local de carauterístiques distintes a les que tán na mesma zona en que s'atopa. La microclima ye un conxuntu de valores meteorolóxicos que caractericen una contorna o ámbitu amenorgáu y que s'estremen de los qu'esisten na so redolada.