Diferencies ente revisiones de «Radiación cósmico»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Preferencies llingüístiques: eléctricu => llétricu
Llinia 2:
[[Archivu:Shower detection.png|thumb|300px|Representación de los distintos detectores de rayos cósmicos]]
 
Los '''rayos cósmicos''', tamién llamaos '''radiación cósmico''', son [[partícula subatómica|partícules subatómiques]] procedentes del [[espaciu esterior]] que la so enerxía, por cuenta de la so gran velocidá, ye bien elevada: cercana a la [[velocidá de la lluz]]. Afayáronse cuando se comprobó que la [[conductividá eléctricallétrica]] de l'[[atmósfera terrestre]] deber a [[ionización]] causada por radiaciones d'alta enerxía.
 
En 1911, [[Victor Franz Hess]], físicu austriacu, demostró que la [[ionización]] atmosférica aumenta proporcionalmente a l'[[altitú]]. Concluyó que la radiación tenía de proceder del [[espaciu esterior]].
 
El descubrimientu de que la intensidá de radiación depende de l'altitú indica que les partícules integrantes de la radiación tán eléctricamentellétricamente cargaes y que les esvia'l [[campu magnético terrestre]].
 
[[Ernest Rutherford]] y los sos collaboradores, contraria y enantes a les esperiencies de Hess, supunxeron que la ionización reparada pol [[espectroscopiu]] deber a la radioactividá terrestre, yá que, midíes realizaes en 1910 na base y el cumal de la [[Torre Eiffel]], asina lo detectaben.