Diferencies ente revisiones de «Válvula termoiónica»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"característica" +"carauterística"
m Preferencies llingüístiques: eléctricu => llétricu
Llinia 12:
}}
 
La '''válvula termoiónica''', tamién llamada '''válvula electrónica''', '''válvula de vacíu''', '''tubu de vacíu o bulbu''', ye un [[componente electrónicu]] utilizáu p'amplificar, conmutar, o modificar una señal eléctricallétrica por aciu el control del movimientu de los electrones nun espaciu ''"vacíu"'' a bien baxa presión, o en presencia de gases especialmente escoyíos.
La válvula orixinaria foi'l componente críticu que fixo posible el desenvolvimientu de la electrónica mientres la primer metá del sieglu XX, incluyendo la espansión y comercialización de la radiodifusión, televisión, radar, audiu, redes telefóniques, ordenadores analóxicos y dixitales, control industrial, etc. Dalgunes d'estes aplicaciones son anteriores a la válvula, pero esperimentaron una crecedera esplosiva gracies a ella.
 
Llinia 25:
 
[[Archivu:Dioda prostownicza typu 1802.jpg|thumb|200px|Diodu de vacíu producíu por Philips.]]
Anque l'efeutu d'emisión termoiónica foi orixinalmente informáu por Frederick Guthrie en 1873, ye la investigación de [[Thomas Alva Edison]] el trabayu más de cutiu mentáu. Edison, al ver que col usu'l cristal de les [[llámpara incandescente|llámpares incandescentes]] diba escureciéndose, buscó la forma d'amenorgar dichu efeutu, realizando pa ello diversos esperimentos. Unu d'ellos foi la introducción na angüeña de la llámpara d'un [[electrodu]] en forma de placa, que se polarizaba eléctricamentellétricamente col fin d'atraer les partícules que, al paecer, esprender del filamentu. A pesar de que Edison nun entendía a nivel físicu'l funcionamientu, y desconocía el potencial del so «descubrimientu», en 1884 patentar sol nome de "Efeutu Edison".
 
[[Archivu:Triode tube 1906.jpg|thumb|200px|Triodu de 1906.]]
Llinia 36:
En cuantes que la función de cátodu ye realizada direutamente pol filamentu, tratar d'una válvula de ''caldéu direutu''.
 
Cuando quieren llograse mayores corrientes al traviés de la válvula y un aislamientu eléctricullétricu ente la fonte de corriente de caldéu del filamentu y la d'ánodu-cátodu, utilízase un cátodu independiente constituyíu por un pequeñu tubu metálicu revistíu o "pintáu" con dalgún material rico n'electrones llibres, como'l [[óxidu de torio]], qu'arrodia'l filamentu, aislláu eléctricamentellétricamente, pero bien próximu a él pa poder calecer afechiscamente. Nesti casu la válvula denominar de ''caldéu indirectu'', pudiendo entós la corriente del caldéu ser inclusive alterna. Nesti tipu de válvules el filamentu solo ye l'elementu calefactor y nun se considera un electrodu activu. Al tar los filamentos aisllaos pueden conectase xuntos (en serie o paralelu) los filamentos de toles válvules del equipu, lo que nun ye posible con cátodos de caldéu direutu.
 
Si amiéstense otros electrodos ente ánodu y cátodu (llamaos rejillas) puede controlase o modular el fluxu d'electrones que lleguen al ánodu, d'ende la denominación de válvula.