Diferencies ente revisiones de «Cesiu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
Llinia 86:
El cesiu metálicu utilizar en [[Célula fotoeléctrica|celdes fotoeléctriques]], preseos espectrográficos, contadores de centelleo, [[Válvula termoiónica|bulbos]] de radiu, llámpares militares de señales infrarroxes y dellos [[Preséu ópticu|aparatos ópticos]] y de detección. Los compuestos de cesiu usar na producción de [[vidriu]] y [[cerámica]], como absorbentes en plantes de purificación de dióxidu de carbonu, en [[microquímica]]. Les [[Sal (química)|sales]] de cesiu utilizáronse en medicina como axentes [[Choque (medicina)|antishock]] dempués de l'alministración de drogues d'[[arsénicu]]. L'isótopu [[cesiu-137]] utilízase davezu en procedimientos de [[quimioterapia]] pal tratamientu del [[cáncer]].
 
== EfectosEfeutos del cesiu sobre la salú ==
Los humanos pueden tar espuestos al cesiu por [[respiración]] o al inxerilo con alimentos y bébores. Nel aire los niveles de cesiu son xeneralmente baxos, pero'l cesiu radioactivu foi detectáu en dellos niveles n'agües superficiales y en munchos tipos de comíes.
 
La cantidá de cesiu en comíes y agua depende de la emisión de cesiu radiactivu de [[Central nuclear|plantes d'enerxía nuclear]], mayoritariamente al traviés d'accidentes, tal ye'l casu del [[Accidente de Chernóbil|Desastre de Chernobyl]] en 1986 y l'[[Accidente nuclear de Fukushima I|Accidente nuclear de Fukushima Dai-Ichi]] en 2011.<ref>[http://www.elmundo.es/elmundo/2011/03/11/ciencia/1299864561.html ¿Qué sustances s'emitieron? - El Mundo]</ref> La xente que trabaya n'industria d'[[enerxía nuclear]] pue tar espuesta a altos niveles de cesiu, pero son tomaes munches midíes de seguridá pa prevenilo. Ye pocu probable que la xente qu'esperimente l'efectuefeutu del cesiu sobre la salú pueda rellacionalo con ésti.
 
Cuando hai contautu con cesiu radiactivu, daqué altamente improbable, la persona puede esperimentar dañu celular por causa de la radiación emitida poles partícules del cesiu. Esto puede traer de resultes efectosefeutos como estomagaes, vultures, fories, y hemorraxes. Si la esposición ye llarga la xente puede inclusive perder la conocencia, entrar en [[Coma (medicina)|coma]] o inclusive morrer. Cuan serios sían los efectosefeutos depende de la resistencia de cada persona, el tiempu d'esposición y la concentración a la que tea espuesta.
 
== EfectosEfeutos ambientales del cesiu ==
El cesiu ta na naturaleza principalmente por causa de la [[erosión]] y gastadura de roques y minerales. Ye tamién lliberáu al aire, a l'agua y al suelu al traviés de la minería y fábriques de minerales. Los isótopos radiactivos del cesiu pueden ser menguaos namái na so concentración al traviés de la [[desintegración radiactiva]]. El cesiu non radiactivu puede tamién ser destruyíu cuando entra nel ambiente o reacciona con otros compuestos en molécules bien específiques.