Diferencies ente revisiones de «Guayaquil»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: eléctricu => llétricu
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
Llinia 58:
Mientres el periodu denomináu como ''placismo'', foi tou más pacíficu y los lliberales, con sede en Guayaquil siguieron nel poder con [[Alfredo Baquerizo]], que procedió'l saneamientu de la ciudá onde la fiebre mariello fuera reinal hasta entós, como reflexu de que la burguesía guayaquileña yera la fuercia dominante tres l'arriquecimientu que-y supunxo'l puxanza comercial mientres la [[Primer Guerra Mundial]].
 
A esta curtia dómina de prosperidá siguió sicasí una bien fuerte depresión a mediaos de los [[años 1920]], con altes tases d'inflación y descensu de les importaciones, cuando les plagues destruyeron la mayoría de los plantíos de cacáu; consecuencia de la crisis foi l'afitamientu como nueva fuercia social de los trabayadores urbanos, entamaos yá en sindicatos en Guayaquil, cuantimás l'[[anarquista]] [[Fuelga xeneral del 15 de payares|Federación de Trabayadores Rexonal d'Ecuador]]: la so revuelta más fuerte, con represión armada, saldar con una masacre de dellos cientos de muertos asocedida'l [[Fuelga xeneral de payares|15 de payares de 1922]], parte d'esta hestoria ye recoyida na novela [[Les cruces sobre l'agua]] del autor [[Joaquín Gallegos Lara]]. Como consecuencies d'esto, un golpe militar en [[1925]] dexó al lliberal [[Isidro Ayora]] en poder. Arriendes de esto Guayaquil siguió'l so camín como exa principal del comerciu del Ecuador, anque tuvo que soportar los efectosefeutos de la gran depresión mundial de los años trenta y la [[Segunda Guerra Mundial]], tamién sufrió colos estragos de la [[Guerra peruanu-ecuatoriana]] de [[1941]] na cual la ciudá arreyar con un enfrentamientu naval conocíu como la [[Batalla de Jambelí]] nel [[Golfu de Guayaquil]].
 
En plenu [[José María Velasco Ibarra|velasquismo]], l'Ecuador soportó los retruques de la Segunda Guerra Mundial y la firma del [[Protocolu de Rio de Janeiro]] en [[1942]]. El presidente Velasco Ibarra tuvo cinco gobiernos y dempués de la so salida del poder en [[1972]] el país quedó somorguiáu nuna serie de dictadures encabezaes por delles xuntes militares que s'enllargaron al mandu hasta la torna a la [[democracia]] en [[1979]] cuando ganó les eleiciones presidenciales el guayaquileño [[Jaime Roldós Aguilera]]. Roldós finó al pie de la so esposa y dellos miembros del so gabinete nun accidente aereu entá cuestionáu. Asumió de forma interina la presidencia [[Osvaldo Hurtado Larrea]], quien foi asocedíu pol guayaquileño [[Lleón Febres-Cordero Ribadeneyra]], con quien empezaría'l poder que caltién entá na actualidá'l [[Partíu Social Cristianu (Ecuador)|Partíu Social Cristianu]] de derecha. En gobiernos posteriores, la nación encararía una inestabilidá política qu'empezó con [[Abdalá Bucaram]] en [[1997]] y terminó con [[Lucio Gutiérrez]] nel [[2005]].
Llinia 878:
* Biblioteca de la Casa de la Cultura Ecuatoriana Nucleu del Guayas.
 
La mayoría de los museos de Guayaquil tán allugaos nel centru la ciudá, como ye'l casu del [[Muséu Municipal de Guayaquil]], nel cual les atraiciones son l'[[arqueoloxía]], documentos coloniales, efectosefeutos personales de los patriotes de la independencia y fotografíes de la ciudá a entamos del [[sieglu XX]].<ref>{{Cita web |url=http://www.guayaquil.gov.ec/147.gye |títulu=Muséu Municipal de Guayaquil |urlarchivo=https://web.archive.org/web/20081022172123/http://www.guayaquil.gov.ec/147.gye |fechaarchivo=22 d'ochobre de 2008 }}</ref><ref>{{Cita web |url=http://www.edufuturo.com/educacion.php?c=1862 |títulu=Edufuturo.com - Muséu Municipal de Guayaquil}}</ref>
 
Ente la variedá de museos que pueden apreciase ta'l "Muséu Nahim Isaías", cual espón arte colonial y republicanu.<ref>{{Cita web |url=http://www.museonahimisaias.com/ |títulu=Muséu Nahim Isaías B. |urlarchivo=https://web.archive.org/web/20090305055347/http://www.museonahimisaias.com/ |fechaarchivo=5 de marzu de 2009 }}</ref> El "Muséu Antropolóxicu del Bancu Central" amuesa arqueoloxía, arte colonial, republicanu y modernu. El "Muséu Históricu Bae Calderón" ye l'únicu na ciudá qu'espón astronomía, hestoria y armes. El "Muséu Presley Norton" presenta arqueoloxía. Nel "Museo Francisco Campos" puede apreciase zooloxía, mineraloxía, arqueoloxía, paleontoloxía.