Diferencies ente revisiones de «Mancha solar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
Llinia 6:
La clarixa ta constituyida por una estructura de filamentos claros y escuros que s'estienden más o menos radialmente dende la umbra. Dambes (umbra y clarixa) paecen escures por contraste cola fotosfera, a cencielles porque tán más fríes que la temperatura medio de la fotosfera; asina la umbra tien una temperatura de 4000 [[kelvin|K]], ente que la clarixa algama los 5600 K, evidentemente inferiores a los averaos 6000 K que tienen los gránulos de la fotosfera.
 
Pola [[llei de Stefan-Boltzmann]], en que la enerxía total radiada por un cuerpu negru (como una [[estrella]]) ye proporcional a la cuarta potencia de la so [[temperatura efectivoefeutivo]] (Y&nbsp;=&nbsp;σT⁴, onde σ=5,67•10<sup>–8</sup> W/m²K⁴; vease [[Constante de Stefan-Boltzmann]]), la umbra emite aprosimao un 32&nbsp;% de la lluz emitida per un área igual de la [[fotosfera]] y análogamente la clarixa tien un rellumu d'un 71&nbsp;% de la fotosfera.
 
La escuridá d'un llurdiu solar ye solamente un efeutu de contraste; si pudiéramos ver a una enllordia tipu, con una umbra del tamañu de la [[Tierra]], aisllada y a la mesma alloña que'l Sol, rellumaría unes 50 vegaes más que la [[Lluna]] llena. Los llurdios tán relativamente inmóviles con al respective de la fotosfera y participen de la rotación solar. La área de la superficie solar cubierta polos llurdios midir en términos de millonésima del discu visible.
Llinia 75:
Güei sábese qu'hai dellos periodos nel índiz del llurdiu solar ([[númberu de Wolf]]) el más importante tien 11 años de duración media. Esti periodu tamién se repara na mayoría de les otres espresiones de l'[[actividá solar]] y xúnese fondamente a una variación nel campu magnético cortil que camuda la polaridá con esti periodu.
 
[[George Ellery Hale]] xune los campos magnéticos y los llurdios solares pa dar una comprensión moderna de l'apaición de los llurdios solares. Hale suxurió que'l periodu de ciclu de llurdiu solar ye de 22&nbsp;años, cubriendo dos inversiones del campu del dipolo magnética cortil. Horace W. Babcock propunxo un modelu cualitativu dempués pa la dinámica de les capes esteriores cortiles. El [[Modelu Babcock]] esplica la conducta descrita pola llei de Spörer, según otros efectosefeutos, por cuenta de campos magnéticos que se retuercen pola rotación del Sol.
 
== Orixe de los llurdios solares ==