Diferencies ente revisiones de «Marshall McLuhan»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: eléctricu => llétricu
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
Llinia 62:
# L'estáu tribal. Ye un periodu que nun ta acomuñáu con nengún fenómenu qu'él yá considera teunolóxicu: la comunicación verbal. Pa él ye teunoloxía la creación d'un mediu que nun tener cuando nacemos. McLuhan nun se refier a una llingua como una combinación de fonemes. Él refierse a les llingües que cunten con series de soníos acomuñaos a oxetos. ¿Por qué desenvolvimos un llinguaxe onde predomina la funcionalidad sobre la descripción de les emociones?
# L'estáu de destribalización. El momentu clave nel que s'empecipia un segundu estadiu de la civilización ye la creación de la escritura. L'astracción, la separación y distancia de los símbolos respeuto de los oxetos llevó a la civilización a un estáu más racional y funcional, onde nacen los conceutos de preséu y beneficiosu. La esixencia de racionalización que determina la escritura produz un desenvolvimientu especial de la vista, porque rique una organización sistemática, visual, de la conocencia. El conceutu de destribalización nun ye nuevu. La división que supón la escritura ye compartida pol sociólogu [[Max Weber]] o por [[Northrop Frye]].
# L'estáu de retribalización. Supón una vuelta tras y ta marcada pola apaición de los medios teunolóxicos nel ámbitu de la comunicación. Los medios electrónicos redescubren les facultaes clisaes pola cultura quirográfica ya impresa. La radio, como estensión del oyíu, y la TV, como estensión de la vista, tienen la capacidá de romper los equilibrios naturales pa restituyir al individuu la totalidá de les sos sensaciones. Per un sitiu, recreen el contautu oral inmediatu que foi típicu de la vida arcaica comuñal y tribal. Per otru llau, balten les barreres estatales derivaes de la mesma de los efectosefeutos de la escritura y dan cuerpu a los proyeutos de mundialización de la cultura.
 
=== L'aldega tribal ===
Llinia 221:
* [http://www.youtube.com/watch?v=OpIYz8tfGjY McLuhan fai un bolu en "Annie Hall" de Woody Allen]
* [http://www.youtube.com/watch?v=CIJ3EUugFxw McLuhan fai un bolu en "Annie Hall" versión n'español"]
* [http://www.youtube.com/watch?v=l9zH6z9pm8k Falando sobre los efectosefeutos de la TV (Inglés)]
 
{{NF|1911|1980|Mcluhan, Herbert}}