Diferencies ente revisiones de «Matrimoniu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
Llinia 91:
* El conteníu tocantes a derechu y deberes de los [[cónyuge]]s varia en función del ordenamientu xurídicu de cada país, pero polo xeneral toos impónen-yos la obligación de vivir xuntos y guardase [[fidelidá]], de socorrese mutuamente, de contribuyir al llevantamientu de les cargues familiares y d'exercer conxuntamente la [[Potestá|potestá doméstica]] y la [[patria potestá]] sobre los [[Filiación|hijo]], que se presumen comunes salvo prueba en contrariu. Les singularidaes del conteníu del matrimoniu tocantes a derechos y deberes de los cónyuges deriven en cada país de la so propia concepción cultural de la institución, que dio forma a la mesma na so llexislación positiva y na so práutica xurídica.
 
=== EfectosEfeutos xurídicos ===
 
El matrimoniu produz una serie d'efectosefeutos xurídicos ente los cónyuges y frente a terceres persones, de los cualos los fundamentales son los deberes o obligaciones conxugales, el [[parentescu]], l'adquisición de [[derechu socesoriu|derechos socesorales]] ente los [[cónyuge]]s y el [[Réxime matrimonial|réxime económicu del matrimoniu]], que tien distintes modalidaes nos distintos países. Amás, en dellos países produz de derechu la [[emancipación]] del contrayente [[menor d'edá]], colo cual esta queda llibre de la [[patria potestá]] de les sos [[padre]]s y va poder d'equí p'arriba actuar como si fuera mayor, anque darréu se [[divorciu|divorcie]].
 
== Matrimoniu forzáu ==
Llinia 100:
 
== Matrimoniu infantil ==
El matrimoniu infantil ye un tipu de matrimoniu nel que los menores contraen nupcias de cutiu enantes de la pubertá. Los matrimonios infantiles son comunes en munches partes del mundu, especialmente en partes d'Asia y África. Estos matrimonios son de cutiu forzaos. El matrimoniu infantil ye una práutica habitual en [[África subsaḥariana]] y [[Asia meridional]].<ref>http://www.unicef.org/spanish/protection/index_earlymarriage.html</ref> El matrimoniu infantil tien efectosefeutos negativos, como abandonu de la educación, problemes de salú y malos tratos.<ref>http://www.unicef.org/spanish/protection/index_earlymarriage.html</ref> Según ONX, los diez países coles tases más altes de matrimoniu infantil son: Níxer, Chad, República Centroafricana, Bangladesh, Guinea, Mozambique, Malí, Burkina Fasu, Sudán del Sur y Malawi.<ref>http://www.who.int/mediacentre/news/releases/2013/child_marriage_20130307/en/</ref>
 
== Ver tamién ==