Diferencies ente revisiones de «Pelo»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: eléctricu => llétricu
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
Llinia 190:
Los romanos adoptaron esti usu de los griegos y [[Dionisio de Halicarnaso]] cunta que les vírxenes y [[matrona|matrones]] romanes qu'asistieron a los funerales de la Fía de Virginio echaron sobre l'aciagu llechu d'aquella virtuosa y desgraciada Romana los sos pelos y vender de que se sirvíen p'arreyar los.
 
Los que naufragaren y perdíu tolos sos efectosefeutos ufiertaben a los dioses del mar los sos pelos como la única ufrienda que podíen inda presentar. Vemos na ''Antoloxía'' que Lucilo dempués del so [[naufraxu]] ufierta los sos pelos a los [[Numen|númenes]] del Océanu, porque nun-y quedara otra cosa de que poder faer una ufrienda. Por esta razón Petronio llamaba a l'aición de cortase los pelos ''l'últimu votu d'aquellos que tán próximos a naufragar o que naufragaron''. El mesmu motivu, esto ye, la reconocencia a los dioses faía cortar los pelos a aquellos que salieren de graves enfermedaes o d'un inminente peligru y por esta razón, los que se topaben nesti casu dexábense crecer los pelos hasta que fueren bastante llongures pa ufiertalos.
 
L'usu de cortase los pelos y d'ufierta-yos a los dioses del mar, echándolos a les ondes cuando taben nuna torbonada, dio motivu ente los navegantes a la supersticiosa opinión de que yera mal agüeru el cortase les uñes y los pelos nuna nave a menos de topase n'inminente peligru.