Diferencies ente revisiones de «Presa d'Asuán»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: eléctricu => llétricu
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
Llinia 24:
La Presa Alta tien 3600 m de llargu y 980 m d'anchu na base, por 40 m d'anchu nel cumal y 111 m d'altu, con un volume de material de 43 millones de m³. En condiciones de máxima capacidá puede dar salida a 11.000 m³ d'agua per segundu. Tien alliviaderos d'emerxencia adicionales pa un volume de 5.000 m³ y el [[canal de Toshka]], qu'enllaza'l banzáu cola depresión Toshka. Esti banzáu, denomináu [[Llagu Nasser]], tien 480 km de llargu y 16 km na so parte más ancha; la so área na superficie ye de 6.000 km² y contién ente 150 y 165 km³ d'agua. Anubrió gran parte de la baxa [[Nubia]] y fueron treslladaes más de 90.000 persones.
 
Los efectosefeutos de los peligrosos hinchentes de 1964 y 1973 y les tarrecibles seques como les de 1972-73 y 1983-84 quedaron apangaos. Creóse una nueva industria pesquero alredor del llagu Nasser que sigue nel so bracéu por espolletar por cuenta de la distancia a la que s'atopa cualquier mercáu significativu.
 
Con una producción hidroeléctrica de 10 000 GWh/añu, la presa alluga 12 xeneradores de 175 megavatios cada unu. El suministru llétricu empezó en 1967, cuando la presa algamó la so cenit de producción, xenerando aprosimao la metá de la electricidá necesaria pal consumu de too Exiptu (alredor del 15% en 1998) y dexando, per primer vegada, la conexón llétrica na mayoría de los pueblos exipcios.
Llinia 32:
La realización de la gran represa de ''Asuán'', güei ''Sadd al-Alí'', asitiada nel [[Alto Exiptu]] y destinada a modificar la redolada física pa controlar les crecíes del Nilu y producir enerxía, tuvo graves consecuencies nel fráxil equilibriu del milenariu ecosistema, sobremanera porque los inxenieros que lu diseñaron nun tuvieron en cuenta l'impautu ecolóxicu que la so construcción tendría sobre la fauna, la flora, y tamién sobre la economía de los pueblos qu'habitaben los marxes del [[Nilu]].
Les consecuencies mediambientales fueron numberoses: sedimentación escesiva agües enriba, erosión enagües embaxo, desapaición d'especies animales qu'efectuabenefeutuaben migraciones a lo llargo del ríu, destrucción y [[salinización]] del [[delta del Nilu]] (l'amenorgamientu del caudal del ríu causó que les agües salaes del [[Mar Mediterraneu]] enfusen nel terrén a lo llargo de la mariña cercana a la desaguada), amenorgamientu de la productividá nes pesquerías, emigración d'animales marinos al suprimise la barrera del salín, xubida del nivel freáticu de les agües nes vegues cercanes, contaminación del ríu provocada polos fertilizantes, yerbicíes y pesticidas. Otra de les consecuencies negatives pa la población foi l'aumentu de riesgu sanitario cuidao que les canales de riego agrícola y los marxes del llagu Nasser son l'hábitat perfectu p'animales que tresmiten enfermedaes, tales como'l mosquitu de la [[malaria]] (mosquitu [[Anopheles]]) y los cascoxos qu'arrobinen el parásitu de la [[bilharziasis]] (Schistosoma sp.)
 
== Ver tamién ==