Diferencies ente revisiones de «Reforestación»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo plurales: ordes => órdenes
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
Llinia 80:
La cobertoria arbórea tamién ayuda a amenorgar el fluxu rápido d'enaguar agües, regulando, d'esta manera, el caudal de los ríos, ameyorando la calidá de l'agua y amenorgando la entrada de sedimentu a les agües superficiales. Debaxo de los árboles, les temperatures más fresques y los ciclos húmedu y secu moderaos constitúin una microclima favorable pa los microorganismos y la fauna; ayuda a prevenir la laterización del suelu. Los plantíos tienen un efeutu moderador sobre los vientos y ayuden a asitiar el polvu y otres partícules del aire.
 
Al incorporar los árboles a los sistemes agrícoles, pueden ameyorase les colleches, gracies a los sos efectosefeutos positivos pa la tierra y el clima. Finalmente, la cobertoria vexetal que s'establez por aciu el desenvolvimientu de los plantíos en gran escala y la llantadera d'árboles, constitúi un mediu pa l'absorción de carbonu, una respuesta al curtiu plazu al calentamientu mundial causáu pola acumuladura de dióxidu de carbonu na atmósfera.
 
La incorporación d'árboles, como parte d'un programa forestal social, puede tener distintes formes, incluyendo les arbolees comuñales, los plantíos nel terrén gubernamental o nes víes de pasaxe autorizáu, alredor de los terrenes agrícoles, al pie de los ríos y al llau de les cases. Esti tipu de plantíu causa pocos impactos ambientales negativos. Los árboles dan productos útiles y beneficios ambientales y estéticos. Los problemes comunes que surden d'estes actividaes son de naturaleza social.
Llinia 90:
 
=== Impactos negativos ===
Los grandes plantíos comerciales tienen el potencial pa causar efectosefeutos ambientales negativos d'enforma algame y magnitú. Los peores impactos siéntense onde se cortaron los montes naturales pa establecer plantíos.
 
==== Impactos de calter temporal ====
Cola esceición de los proyeutos qu'empleguen llantaderes d'arriquecimientu o plantíu debaxo de los otros árboles, el terrén destináu a esti propósitu prepárase, xeneralmente, llimpiando la vexetación competitiva.
 
Los impactos negativos de la preparación del sitiu inclúin, non yá la perda de la vexetación esistente y los valores ambientales, económicos y sociales qu'ésta pueda tener, sinón tamién los problemes ambientales rellacionaos cola roza de la tierra: la mayor erosión, la interrupción del ciclu hidrolóxicu, la compactación del suelu, la perda de nutrientes y l'amenorgamientu consiguiente na fertilidá del suelu. Anque perxudiciales, munchos d'estos efectosefeutos pueden ser de curtia duración; el sitiu empieza a recuperase una vegada que se lo replante y la vexetación restablézase.
 
==== Impactos inherentes a l'agricultura ====
Llinia 104:
 
==== Impactos sobre la estructura del suelu ====
Como cualesquier otru cultivu agrícola, los plantíos d'árboles de crecedera rápida y ciclu curtiu pueden escosar los alimentos del suelu y amenorgar la fertilidá del sitiu, al esaniciar, repetidamente, la biomasa y trastornar el suelu. Este ye'l casu, tamién pa les rotaciones de ciclu llargu, pero los efectosefeutos son menos vultables: la compactación de la tierra y los daños qu'asoceden mientres la roza del sitiu (remoción de la vexetación per medios físicos o quemáu), la preparación mecánica y la collecha. Puede asoceder erosión nos plantíos si la cobertoria ye incompleta o falta monte baxu. L'acumuladura de foyarasca debaxo de los plantíos aumenta'l riesgu de quema y amenorga la infiltración de les agua d'agua y si predominen una o dos especies na foyarasca, puede camudase les carauterístiques químiques y bioquímiques del suelu. Les fueyes muertes de los plantíos [[Pinidae|coníferes]] (pinos) pueden acedar el suelu.
 
==== Conflictu d'intereses con otros usuarios de l'agua para riego ====
Llinia 138:
Les actividaes locales de reforestación, tales como les arbolees comuñales y la llantadera d'árboles alredor de les residencies, pueden tener munchos beneficios direutos pa los individuos y les comunidaes. Los proyeutos de lleña pueden amenorgar la cantidá de tiempu y l'esfuerciu riquíu con cuenta de recoyer pa la cocina, lliberando esi tiempu pa otres actividaes. La producción de forraxe puede ameyorar l'accesu y la disponibilidad de los alimentos pa los animales, daqué qu'adquier mayor importancia mientres les temporaes seques. Pueden llograse ingresos importantes de les vientes de madera, frutes, nueces, fibres o otros productos de los árboles. Tien de cortase los árboles cuando les condiciones del mercáu son favorables, o cuando la madera o'l dineru sían más necesarios. Les arbolees comuñales pueden dar emplegu, al curtiu plazu, a la xente ensin tierres y más probe de la comunidá, principalmente, mientres les etapes del establecimientu y esplotación del plantíu. Les necesidaes de mano d'obra y capital, relativamente baxes, dempués de la llantadera y antes de la esplotación de los árboles son ventayes pa'l llabradores, cuando los semen nos sos propios terrenes. Como los árboles pueden ser cultivaos en terrenes marxinales que son desaparentes p'agricultura, o n'árees pequeñes de terrenes ensin utilizar, nun compiten colos trabayos más rentables.
 
Les llantaderes grandes, sían éstes los plantíos privaos pa la producción comercial de madera o les comuñales pa la producción de lleña o otros productos, o los grandes plantíos de proteición (p.ej. pa remanar les cuenques hidrográfiques o estabilizar dunes de sable) pueden aniciar problemes pola tenencia de la tierra y los derechos d'usu de la tierra y los sos recursos. Los programes pa semar nos terrenes comunales, de cutiu, pasen por altu, o desconocen los derechos tradicionales, en cuanto al usu de la tierra o al pasaxe autorizáu. Entá les llantaderes de proteición efectuaesefeutuaes nos terrenes deterioraos pueden causar conflictos sociales. Anque'l terrén tea degradáu, los nativos (que seique tean causando esti problema), pueden tar utilizando pa recoyer lleña o producir forraxe, pa pastiar el ganáu, o como un camín pa ellos mesmos y pal so ganáu. El semar árboles nesta área y llindar l'accesu de la xente, anque en teoría, sía beneficiosu pa la comunidá, va causar descontentu local, si nun se busca, como compensación, una alternativa fayadiza.
 
Un error común que se comete nos proyeutos de plantíu y reforestación ye'l d'ignorar la diversidá de los alimentos monteses ([[seta|champiñón]], raigaños y tubérculos, verdures frutes y [[miel]], nueces, condimentos, aceites comestibles, etc) que s'atopen nos montes, camperes o carbes incultes, al pie de los caminos o cerca de los cultivos, los mesmos que les muyeres, sobromanera, recueyen y vienden. Especialmente, nes árees grebes y semiáridas, estos alimentos pueden ser claves pa la nutrición del llar, o como fontes d'ingresos mientres los periodos de [[seca]]. Los alimentos monteses tienden a perder el so prestíu, cuando les economíes vuélvense más monetizadas y urbanizaes, o la xente llogra más educación formal. Polo xeneral, pasar por alto esta oportunidá p'aumentar la producción y usu d'estos productos, ya ignórase el so impautu positivu na seguridá alimenticia, entá nos proyeutos de plantíu d'árboles, qu'aparenten oxetivos d'aliviu de la probeza y la productividá. La evaluación ambiental tien de recoyer información sobre la disponibilidad d'estos alimentos mientres l'añu, na área del proyeutu, y el so usu polos grupos étnicos y económicos, y llamar l'atención a los planificadores tocantes a estos datos.