Diferencies ente revisiones de «Rotterdam»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Iguo testu: -"acrónimo" +"acrónimu"
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
Llinia 20:
=== Bombardéu y ocupación nazi ===
[[Archivu:Rotterdam, Laurenskerk, na bombardement van mei 1940.jpg|thumb|left|Centro de Rotterdam, dempués de la llimpieza d'escombros.]]
Tou camudó'l 14 de mayu de 1940. Dempués de dellos díes d'intensos combates alredor de la ponte, na mañana del 14 de mayu de 1940, foi amenazada cola destrucción de la ciudá. Los alemanes paecíen tener poca paciencia pa llevar a cabu la so amenaza, el bombardéu de Rotterdam tuvo llugar na tarde, duró namái quince minutos, pero los efectosefeutos destructivos qu'anició'l fueu fueron enormes. Más de 24 000 viviendes fueron amenorgaes a cenices. Alredor de 800 persones morrieron y 80 000 quedaron ensin llar. Cuando'l alemanes amenaciaben con faer lo mesmo de nuevu con [[Utrecht]], desencadenó la rindición holandesa. En Rotterdam casi tol centru y el corazón de la ciudá convertir nun caos. Coles mesmes que la ocupación empezó, enllenar con munches refugayes. Afortunadamente les pontes de Mosa, que consiste na vieya ponte William y la ponte del ferrocarril al llau, nun se destruyeron, polo que'l camín y les conexones ferroviaries ente los dos partes de la ciudá permanecieron intactes.
 
En 1941, mientres la ocupación tamién s'empecipió la postrera gran ronda pa l'anexón de dellos conceyos. El 14 de febreru de 1942, el túnel Maas, que la so construcción empecipiar en 1937, abrióse. Foi'l primer túnel pa coches nos Países Baxos. El 31 de marzu de 1943 les fuercies aliaes bombardearon por error zones habitaes de la ciudá, otros 326 persones morrieron y 400 resultaron mancaes. Les consecuencies del [[Holocaustu en Rotterdam]] son difíciles d'escaecer. Reclasificaciones municipales, envaloren que l'entamu de la ocupación provocó'l desplazamientu de más de 11 000 xudíos, namái unos 1400 sobrevivieron a la persecución y otros actos de guerra. El 10 y 11 de payares de 1944, hubo una gran redada, na que se llevaron cerca de 50 000 homes d'ente 17 y 40 años. Na nueche antes de la redada, Rotterdam foi arrodiada por soldaos alemanes y 8000 ocuparon les principales pontes y places, y la llinia de teléfonu foi cerrada.
Llinia 286:
 
== Economía ==
Rotterdam foi siempres unu de los principales centros de la industria del tresporte marítimu nos [[Países Baxos]]. Dende la Cámara de Rotterdam [[VOC]], onde tuvieron llugar les sos primeres multinacionales (establecíes en 1602). La empresa marina mercante líder [[Royal Nedlloyd]] (fundada en 1970), tien la so sede central nel emblemáticu edificiu de [[Willemswerf]]. En 1997 Nedlloyd fundir col líder de la industria naviero británica [[P&O]], formando la tercer compañía más grande de la flota mercante del mundu. D'últimes l'anglu-holandesa P&O Nedlloyd foi mercada pola macro-corporación danesa [[AP Moller Maersk]] en 2005, y les sos operaciones siguen realizándose n'oficines centrales de [[Willemswerf]]. Rotterdam ye tamién el llar de la empresa holandesa de bienes de consumu [[Unilever y Mittal Steel Company NV]], filial de la sede en Luxemburgu de d'[[Arcelor Mittal]], la siderúrxica más grande del mundu.
 
[[Archivu:ECT waalhaven bij nacht.jpg|thumb|300px|Puertu de Waalhaven, vistu na nueche.]]
Llinia 294:
 
=== Puertu ===
''Europoort'', el [[puertu de Rotterdam]], un gran conxuntu portuariu nel estremu oeste de la canal, foi construyíu na década de 1960 pa la descarga y almacenamientu del crudu procedente de los petroleros. Delles canales comuniquen la ciudá con otros centros urbanos na [[Xunión Europea]]. L'encruz de canales más grande del continente foi inauguráu en [[Magdeburgu]] en 2003, colo que se facer# posible que'l tráficu llegue hasta Berlín.<ref>{{cita web |url= http://www.dw-world.de/dw/article/0,2144,993388,00.html |títulu=Autopistes d'agua |añu=2003 |obra= [[Deutsche Welle]] 15.08.2003 |fechaaccesu=26 de setiembre de 2007}}</ref> N'orellar sur del ríu [[Ríu Mosa|Mosa]] esisten otres instalaciones ya importantes industries, ente les que se cunten refineríes de petroleu, estelleros y fábriques de productos químicos, artículos de metal y refineríes d'azucre. Ente los productos esportaos destaquen el [[carbón]], la maquinaria y los productos lácteos; les principales importaciones son de d'[[aceite]] y [[cebera|grano]].
 
== Política ==