Diferencies ente revisiones de «Samory Touré»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"sublevar" +"sulevar"
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
Llinia 29:
Ye posible que Samory roblara esti segundu documentu cola esperanza de qu'los franceses ayudárenlu contra [[Tieba]], el ''faama'' de [[Sikasso]], quien lo atacó n'abril de 1887 con un fuerte exércitu de 12.000 homes, ente qu'los franceses roblaren l'alcuerdu porque precisaben torgar cualquier alianza ente Samory y [[Mamadou Lamine]], con quien taben lluchando. Cuando Samory vio qu'en llugar de portase como los sos aliaos y aidalo, los franceses taben más bien aguiyando la disidencia y la sulevación nes zones apocayá apoderaes, y qu'intentaben torgar llograr suministros d'armes en Sierra Lleona, preparar pa tomar les armes contra ellos. Reorganizó l'exércitu, concluyó un tratáu colos británicos de Sierra Lleona en mayu de 1890, que-y dexaba mercar armes modernes en cantidaes crecientes mientres los trés años siguientes y entrenar les sos tropes al estilu européu. La so estratexa consistió en dotar a les sos fuercies d'una gran movilidá, de forma que pudieren sosprender al enemigu, infligirle importantes perdes y sumir.
 
N'abril de 1890, el coronel [[Louis Archinard]] conquistó [[Segou]], y nel so intentu de ganar a Samori antes de vencer a Humbert la comandancia del Altu Senegal-Níxer, atacó-y en marzu de [[1891]]. Archinard pensaba que l'imperiu de Samory derrumbar al primer ataque. Y anque la so ofensiva tuvo como resultáu la captura de Kankan, el 7 d'abril, y la quema de Bisandougou, el so efectuefeutu foi más bien el contrariu, yá que non solo apurrió a Samori una saludable alvertencia, sinón qu'amás-y dexó siguir atacando a los franceses en Kankan y ganalos na batalla de Dabadugu, el 3 de setiembre de 1891.
 
La mayor confrontación ente'l franceses y Samory tuvo llugar en [[1892]]. Intentando ganar a Samori, en xineru d'esi añu, Humbert llanzó un ataque contra la parte central del so imperiu, con 1.300 tiradores curioso escoyíos y 3.000 porteadores. Pa enfrentase con Humbert, Samori tomó personalmente'l mandu del so exércitu de 2.500 homes escoyíos pal casu. Pero, anque estos homes llucharon valientemente, fueron derrotaos y Humbert consiguió prindar Bisandougou, Sanankoro y Kerwane. Ye importante notar, sicasí, que'l mesmu Humbert almitió que los resultaos yeren bien probes en comparanza coles graves perdes que sufriera. Amás, Samory ordenara a la población que se retirara ante la meyora de les tropes franceses.