Diferencies ente revisiones de «Sentíu común»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Preferencies llingüístiques: -"directu" +"direutu"
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
Llinia 43:
Un puntu a determinar con precisión ye si deduz especie espresa -como'l restu de los sentíos internos-, o namái especie impresa -como los sentíos esternos-; los testos clásicos dexen abiertos interrogantes a esti respectu.
* «El sentíu común ye la potencia pola que se tien la sensación de cualquier sensación esterna, cosa bien distinta de la potencia pola que se tien la idea» de cualquier sensación. Dicho otra manera: el sentíu común nun entiende, sinón que siente les sensaciones esternes».<ref>A. Millán Puelles, o. c. en bibl., 346</ref> L'oxetu del [[conocencia]] ye conocíu fragmentariamente pol suxetu na conocencia inmediata. EfectivamenteEfeutivamente el contautu inmediatu» col oxetu realízase al traviés de los sentíos esternos, pero estos namái capten cada unu un aspeutu de dichu oxeto; el [[güeyu]] nun oi, nin el [[oyíu]] siente la durez. La primer unificación d'estes cualidaes captaes tien de llevase a cabu (ye lo que fai'l sentíu común) al traviés d'una comparanza ente elles, que dexa, de la mesma, estremales... Pero esta comparanza o diferenciación implica yá una referencia marcada a la unidá del suxetu que siente (ten d'haber daqué qu'unifique), y por eso dizse que'l sentíu común «alluma» l'actu del sentíu esternu y facer «[[Conciencia|consciente]]» (d'ende'l nome que se-y da al sentíu común de conciencia sensible). El sentíu común, pos, utiliza a los sentíos esternos como «preseos» de los que se sirve pa cumplir la so función más eminente n'orde a la conocencia del oxetu.
* Nós conocemos nueses [[Sensación|sensaciones]]. «Non yá sentimos l'oxetu, sinón que sabemos que lo sentimos. Agora bien, un sentíu nun puede cavilgar sobre sí mesmu, porque ye [[Ser vivu|orgánicu]]. El güeyu ve los [[color]]es, pero nun puede ver la so visión de los colores.<ref>cfr. S. Tomás, Contra xentes, 11,65</ref> Asina, pos, hai qu'almitir una función de conocencia distinta que tien por oxetu los actos direutos de la conocencia sensible, y esto facer el sentíu común».<ref>R. Vernaux, o. c. en bibl., 66</ref>