Diferencies ente revisiones de «Tintoretto»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
Llinia 3:
'''Tintoretto''', de nome verdaderu '''Jacopo Comin''' ([[Venecia]], [[29 de setiembre]] de [[1518]] - [[Venecia]], [[31 de mayu]] de [[1594]]), foi unu de los grandes [[Pintura artística|pintores]] de la [[escuela veneciana]] y probablemente el postreru gran pintor del [[Renacimientu italianu]]. Na so mocedá tamién recibió'l llamatu de '''Jacopo Robusti''', pos el so padre defendió les puertes de [[Padua]] frente a les tropes imperiales d'una manera bastante brengosa. El so verdaderu apellíu, 'Comin', foi afayáu por Miguel Falomir, xefe del departamentu de Pintura Italiana del [[Muséu del Prado]], Madrid, y fíxose públicu arriendes de la retrospectiva de Tintoretto en dichu muséu en 2007.<ref>[http://web.archive.org/web/20070312111352/http://www.cbc.ca/arts/artdesign/story/2007/01/21/tintoretto-name.html?ref=rss Spanish curator uncovers true name of Tintoretto]</ref>
 
Pol so fenomenal enerxía y ahínco a la de pintar foi moteyáu '''Il Furiosu''', y el so dramáticu usu de la perspeutiva y los especiales efectosefeutos de lluz faen d'él un precursor del arte [[Pintura barroca|barrocu]]. Los sos trabayos más famosos son una serie de pintures sobre la vida de [[Jesús]] y la [[Virxe María]] na ''[[Scuola Grande di San Rocco]]'' de Venecia.
 
== Biografía ==
Llinia 17:
Interesar poles corrientes [[Manierismu|manieristes]] [[toscana|toscanes]], [[roma]]nas y [[emilia]]nas, espublizaes en Venecia por artistes como [[Jacopo d'Antonio Sansovino]], [[Francesco Salviati]] y [[Andrea Schiavone]]. El so gran modelu nel dibuxu foi [[Miguel Ángel]]. Estudió especialmente los modelos de la Capiya funeraria de los [[Médicis]] ([[Florencia]]): la ''Aurora'', el ''Día'', el ''Tapecer'' y la ''Nueche''.
 
La so noble concepción del arte y la so alta ambición personal quedaron evidenciadas na inscripción qu'asitió sobre'l so taller: «''Il disegno di Michelangelo ed il colorito di Tiziano''» ("''El diseñu de [[Miguel Ángel]] y el coloríu de Tiziano''"). Sentía pasión polos efectosefeutos de les lluces. Faía figures de cera de los sos modelos y esperimentaba con elles asitiándoles en distintos ángulos pa ver l'efeutu de la lluz enantes de pintalos. Como resultáu d'estes pruebes, delles figures apaecen en más d'una de les sos obres, siempres pintaes con distintu llume. Dacuando tomaba como modelos a muertos diseicionaos o estudiaos n'escueles d'anatomía; dalgunos taben envolubraos en teles, otros desnudos. Con frecuencia trabayaba tantu pel día como mientres la nueche. Por cuenta del so trabayu, vivía de la manera más retirada, ya inclusive cuando nun taba pintando solía permanecer nel so taller, arrodiáu por moldes. Equí escasamente almitía a naide, nin siquier a amigos íntimos, y caltenía les sos técniques de trabayu de callao, sacante para los sos asistentes.
 
=== Primeres obres ===
Llinia 116:
[[Archivu:Jacopo Robusti, called Tintoretto - Susanna and the Elders - Google Art Project.jpg|thumb|300px|''Susana y los vieyos'', 1555-56]]
El so estilu primeramente siguió a Tiziano. Evolucionó a partir de 1540, siendo d'enclín [[Manierismu|manierista]] más marcada que los otros dos grandes pintores de la escuela veneciana, [[Tiziano]] y [[Veronés]]. Ye un pintor que pinta con pasión, algamando na so plenitú la so carauterística audacia, el dinamismu incansable de la so composición, el so usu dramáticu de la lluz y los sos enfáticos efectosefeutos de perspeutiva, que faen que paeza un artista [[Pintura barroca|barrocu]] adelantráu al so tiempu. Pa poder espresar con mayor intensidá'l sentíu dramáticu de les sos obres sacrificó a''quella nidia guapura de coloríu'' que foi una de les conquistes más grandes de la escuela veneciana de Giorgione y Ticiano.
 
Del so almiráu Miguel Ángel toma les anatomíes y les postures difíciles, siendo esti enérxicu modeláu del cuerpu una novedá en Venecia. Los sos efectosefeutos de perspeutiva son enfátiques. Pero ensertar nun marcu bien carauterísticu de la escuela veneciana: el color, el paisaxe y la lluz. Esta última cobra singular relevancia nes sos últimes obres, usándola de forma dramática.
 
Tuvo enorme capacidá de trabayu. Executaba una obra tres otra con rapidez, pos atropaba numberosos encargos. Esta prolífica producción, de más de 300 obres, esplícase, amás, pola esistencia d'un taller. Dicíase qu'acabara en dos meses dos pintures históriques caúna conteniendo venti figures, de les cualos siete yeren semeyes. [[Sebastiano del Piombo]] señaló que Tintoretto podía pintar en dos díes tantu como él en dos años; [[Annibale Carracci]] que Tintoretto foi, en munches de les sos obres, asemeyada a Tiziano, n'otres inferior a Tintoretto. Esta yera la opinión xeneralizada que d'él teníen los venecianos, que sosteníen que Tintoretto tenía tres pinceles: unu d'oru, el segundu de plata y el terceru de fierro.