Diferencies ente revisiones de «Tácitu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m apostrofación
m Preferencies llingüístiques: efectu => efeutu
Llinia 80:
:De los ''Añales'' caltiénense los cuatro primeros llibros, el principiu del quintu, el sestu, con esceición del so empiezu, y depués los llibros XI a XVI con llagunes a principiu y fin. Los seis primeros tán dedicaos al reináu de [[Tiberio]]. Na segunda parte caltenida inclúyense los reinaos de Claudiu dende l'añu 47 y de Nerón hasta'l 66.
 
:Como [[xéneru historiográficu]], los Añales caracterizar por referise a fechos alloñaos del tiempu vivíu pol so autor. Los fechos disponíense añalmente, d'ende'l so nome. Anque los ''[[Añales]]'' de Tácitu entamar d'esta manera, tescienden el xéneru analístico, pos se plantegen mires munchos más amplies, rellacionaes coles causes y efectosefeutos de los acontecimientos y l'influencia nellos de les traces de calter y les pasiones de los sos protagonistes. Nesti sentíu, tienen enforma de biografía, una y bones la semeya psicolóxica ocupa un espaciu importante na obra. La primer parte contién un sobeyosu —y tendenciosa— semeya de [[Tiberio]]. Na parte final los personaxes de Nerón y [[Agripina]] compiten pol poder y crean una situación na que yá nun caben homes como [[Lucio Anneo Séneca]], quien coles sos doctrines estoiques tantu contribuyera a templar les conductes del [[emperador]].
 
=== Métodu y filosofía de la hestoria ===
Llinia 94:
Tácitu considera que los depositarios del poder son los protagonistes de la hestoria. En consecuencia da gran importancia a la semeya, nel que destaca los componentes psicolóxicos y morales. Ye poderosísimo, por casu, la semeya de Tiberio conteníu na primer parte de los ''Añales''. Tácitu foi capaz d'imponer, dacuando percima de los mesmos fechos, la so visión del personaxe.
 
Siempres trata de crear un clima dramáticu, pa lo qu'usa les aiciones humanes individuales y los fechos productu del azar. Anque trate de documentarse y polo xeneral respete los fechos, el so interés siempres tiende a la creación d'imáxenes poderoses, nes qu'impon los sos propios convencimientos. Nun duldar pa llograr l'efectuefeutu deseyáu en reproducir rumores qu'él mesmu asegura que nun tien comprobaos. Anque estableza una dulda sobre ciertos datos, el simple fechu de mentalos ta influyendo nel llector, que la so posición abigorniar según les intenciones del autor. La imaxe, pos, instálase percima de los argumentos racionales y permanez. Por casu, la que tresmitió de la quema de Roma, la conducta de Nerón y l'ulterior persecución de cristianos (''Añales'', 15.44) creó la iconografía más enraigonada pa estos fechos: la que s'instaló na lliteratura y nel cine. Tácitu nun s'entretien en probar la perversidad de Nerón: basten unes poques pincelaes tremendistes, solamente media páxina, pa cubrir de oprobio.
 
== Ver tamién ==